موحدی‌کرمانی: صهیونیست‌ها انسانیت ندارند/ آتش‌بس باید خواست اکثریت فلسطینیان را محقق کند

14:51 - 30 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۶۶
خبرگزاری میزان: همزمان با سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها و روز جهانی مسجد صدها نفر از طلاب و روحانیون تهران در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

: همزمان با سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها و روز جهانی مسجد صدها نفر از طلاب و روحانیون تهران در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

به گزارش ، طلاب، روحانیون و علمای حاضر در این مراسم با اعلام حمایت قاطع خود از قدس شریف و آرمان فلسطین با سر دادن شعارهایی خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه و همچنین سکوت مجامع جهانی اعلام کردند.

امام جمعه موقت تهران در این مراسم در سخنانی ، هرگونه آتش بس در غزه را منوط به تحقق خواست حداکثری مردم فلسطین دانست و گفت: رژیم صهیونیستی جنایتکاری است که به هیچ چیز رحم نمی‌کند و فاقد انسانیت است.

وی با ابراز تنفر از صهوینیست‌ها با اعلام همبستگی و همدردی با مردم مظلوم غزه بر ادامه مقاومت تاکید کرد و افزود: وعده الهی بر این است که اگر ملتی مقابل ظلم مقاومت کند، پیروزی از آن اوست.

امام جمعه موقت تهران هدف صهیونیست‌ها را جدا کردن مردم غزه از دین و دفاع جهادی دانست و گفت: این مردم در حال دفاع از دین، شرف و کرامت انسانی و جهاد فی‌سبیل‌الله هستند.

وی ارتباط عمیق با خدا و مقاومت را رمز پیروزی دانست و افزود: مرگ برای دشمن نیستی و برای مسلمانان شهادت و حیات طیبه است.

امام جمعه موقت تهران همچنین به وظیفه سنگین مسلمین و سران جهان اسلام درباره مردم غزه اشاره کرد و گفت: کشورهای حمایت کننده از داعش و اسرائیل بدانند که اگر از غزه حمایت نکنند نه تنها مسلمان نیستند بلکه انسان هم نیستند.

موحدی‌کرمانی همچنین درباره آتش‌بس در غزه با اشاره به آیات قرانی افزود:‌ باید مراقب بود چون دشمن، دشمن است و در پی منافع خود است و ممکن است از این فرصت برای غافلگیری و خلع سلاح مبارزان و در نتیجه قتل عام فلسطینی‌ها استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی بدست صهیونیست‌ها در 45 سال پیش گفت: این رژیم هم اکنون صدها مسجد را ویران کرده است، زیرا از تبدیل شدن مساجد به کانون‌های دین داری و مبارزه وحشت دارد.در این مراسم طلاب حاضر با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی و سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و قرائت بیانیه‌ای تا مقابل سفارت فلسطین راهپیمایی کردند.

سفیر فلسطین در تهران نیز با حضور در جمع تظاهر کنندگان با ابراز خرسندی از حضور پر شور اقشار مختلف مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین گفت: مردم فلسطین هیچ گاه حمایت‌های مردم ایران به ویژه علما و روحانیون و مراجع عظام و در راس آن‌ها مقام معظم رهبری را از یاد نخواهند برد.

صلاح زواوی با بیان اینکه امروز همه نشانه ها از زوال رژیم صهیونیستی حکایت دارد افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و بنیانگذار انقلاب اسلامی، سفارت سابق اسرائیل در تهران در اختیار ملت فلسطین است که این موضوع الگویی برای سایر مسلمانان است.

وی با اشاره به پیوند عمیق دینی و قلبی ملت ایران با فلسطین گفت: ملت ایران به رغم همه فشارها ثابت کرده که در حمایت از فلسطین از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است.

زواوی همچنین سالروز شهادت امام صادق (ع) رئیس مکتب شیعه را به عموم مسلمانان بویژه ملت ایران تسلیت گفت.

در این مراسم همچنین مداحان اهل‌بیت علیهم السلام به مناسبت شهادت امام صادق (ع) به ذکر مصیبت و نوحه سرائی پرداختند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *