توزیع مکمل‌های غذایی در روستاهای کشور/افزایش داروهای تحت پوشش برنامه پزشک خانواده روستایی

13:31 - 31 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۹۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر بهداشت با بیان اینکه داروهای تحت پوشش برنامه پزشک خانواده روستایی به 350 قلم دارو افزایش می‌یابد، گفت: مکمل‌های غذایی نیز در روستاها توزیع می‌شود.

: وزیر بهداشت با بیان اینکه داروهای تحت پوشش برنامه پزشک خانواده روستایی به 350 قلم دارو افزایش می‌یابد، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده مکمل‌های غذایی نیز در روستاها توزیع می‌شوند.

به گزارش ، سید حسن هاشمی با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده در مازندران اظهار کرد: این طرح برای اجرایی شدن 10 تا 15 سال طول می کشید ولی در مازندران طی 3 ماه مستقر شد، به همین دلیل طبیعی است که مشکلاتی نیز داشته باشد.

وی از رفع کمبود پزشک در برنامه پزشک خانواده تا پایان سالجاری خبر داد و اظهار کرد: تعداد ماماهای حاضر در این طرح نیز افزایش می‌یابد.

وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه 53 درصد علت مرگ‌ها، سکته است، اظهار کرد: در این میان 40 درصد مرگ‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی رخ می دهد.

هاشمی یکی از دلایل عمده شیوع بیماری‌های قلبی را مصرف غذاهای چرب دانست و تصریح کرد: مصرف زیاد چربی، شیرینی جات، نمک ، سیگار و عدم تحرک از دیگر دلایل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.
هاشمی در خاتمه گفت: هر تلاشی که برای رفع دغدغه مردم درحوزه سلامت صورت می گیرد، از عبادت کمتر نیست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *