تشکیل ستاد اخذ معوقات بانکی در قوه قضائیه از افزایش معوقات پیشگیری می کند

14:01 - 31 مرداد 1393
کد خبر: ۳۰۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تشکیل ستاد اخذ معوقات بانکی که به تازگی در قوه قضائیه ایجاد شده تا حد بسیاری از افزایش معوقات پیشگیری می کند.

: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تشکیل ستاد اخذ معوقات بانکی که به تازگی در قوه قضائیه ایجاد شده تا حد بسیاری از افزایش معوقات پیشگیری می کند.

به گزارش ، ابراهیم نکو، در رابطه با ضرورت اخذ معوقات بانکی گفت: یکی از چالش های کنونی نظام اقتصادی کشور، افزایش معوقات بانکی است که وصول آنها، باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد.

وی عدم اعلام اسامی بدهکاران دانه درشت بانکی به معنی احترام به آنها دانست و افزود: برای پیشگیری از افزایش معوقات، ابتدا افراد بد حساب در سیستم بانکی شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از جرائم، بهتر از برخورد با آن است تصریح کرد: برای پیشگیری از به تعویق درآمدن منابع بانکی، باید ابتدا افراد بد حساب را شناسایی و در لیست سیاه پرداخت تسهیلات قرار داد.

وی افزود: بر همین اساس تشکیل ستاد اخذ معوقات بانکی که به تازگی در قوه قضائیه ایجاد شده تا حد بسیاری از افزایش معوقات پیشگیری می کند، چرا که برخورد با بدهکارانی که حاضر به پرداخت معوقات نیستند سرعت بیشتری می گیرد، البته در این بین، بدهکاران باید تفکیک و به تولیدکنندگانی که به دلیل شرایط بد اقتصادی قادر به باز پرداخت تسهیلات نیستند فرجه داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه زندگی در ایران بر مبنای شفافیت است، گفت: در این برهه زمانی، اعلام اسامی متخلفین و بدهکاران دانه درشت بانکی که همواره سخن از آنان است به شفاف سازی و جلب اعتماد منتهی خواهد شد، از این رو توجیهی برای مخفی کردن و در جیب ماندن نام بدهکاران بانکی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر نام این اشخاص اعلام نشود به معنی احترام و حرمت نهادن برای آنهاست، در صورتی که آنها متخلف بوده و اعلام اسامی آنها امری ضروری و در راستای شفاف سازی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *