اظهارات دبیرکل سامان ملل مداخله‌جویانه و خلاف قوانین بین‌المللی است

13:42 - 22 شهريور 1393
کد خبر: ۷۰۶۹
خبرگزاری میزان: مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: اظهارات مداخله جویانه دبیرکل سازمان ملل زیرپا گذاشتن قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

: مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: اظهارات مداخله جویانه دبیرکل سازمان ملل زیرپا گذاشتن قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره اظهارات ضدایرانی بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در کشورمان، اظهار کرد: این گونه اظهارنظرها از سوی دبیرکل سازمان ملل نوعی دخالت در امور قضائی جمهوری اسلامی ایران است و با کنوانسیون‌های جهانی سازگاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از نظر دبیرکل سازمان ملل اعدام قاچاقچیان است، افزود: بان‌کی‌مون بدون داشتن هرگونه اطلاعات و تنها بر پایه گزارشات غلط احمد شهید و با استناد به اعدام قاچاقچیان بزرگ در ایران مقوله نقض حقوق بشر را مطرح می‌کند.

انبارلویی ادامه داد: از این رو به دبیر کل سازمان ملل توصیه می‌کنم که با مطالعه بیشتری به ارزیابی مباحث حقوقی و قضائی در ایران بپردازد.

مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه گزارشاتی که از سوی احمد شهید، گمارده غربیان به سازمان ملل ارائه شده است هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارد و با خلق و خوی مردم ایران سازگار نیست، تصریح کرد: طبق قانون بهائیت در ایران جرم محسوب نمی‌شود، اما اگر این طیف بخواهند به عنوان جاسوسان اسرائیل و آمریکا در کشور ایفای نقش کنند باید با آنها برخورد کرد.

وی یادآور شد: فرقه بهائیت در فتنه 88 نقش تاثیرگذاری را در آشوب‌های خیابانی برعهده داشتند، لذا دستگاه قضائی کشور اقدام لازم را با آنها انجام داد.

انبارلویی تاکید کرد: در مقوله آزادی بیان نیز باید به این موضوع اشاره کنم که طی سالیان گذشته به خصوص پس از انقلاب اسلامی صدها نشریه، روزنامه و سایت درکشور فعال شدند، اما در این میان به طورحتم امکان فعالیت برای نشریاتی که علیه نظام فعالیت می‌کنند، وجود نداشته و ندارد به گونه‌ای که شاهد بودیم عناصر وابسته به آمریکا و غربی‌ها در کشور با مهاجرت به غرب و حضور در شبکه‌های بی‌بی سی و صدای آمریکا دشمنی خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند.

مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه بان‌کی‌مون خواهان ورود مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران به کشور است، گفت: دبیرکل سازمان ملل در احمقانه‌ترین وضعیت حاضر به سر می‌برد و از نظر بنده هیچ صلاحیتی برای تصدی دبیرکل سازمانی به بزرگی سازمان ملل را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بان‌کی‌مون تنها یک افسر اطلاعاتی غرب است که می‌خواهد در مقابله با ایران برنامه‌های مورد نظر آمریکا و کشورهای غربی را پیاده کند و ار خود هیچ‌گونه استقلالی ندارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *