همکاری کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم ضروری است

9:22 - 01 دی 1393
کد خبر: ۲۳۰۱۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری همه کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم ضروری است، گفت، آینده سوریه بسیار روشن است و مقاومت باید محور حرکت مردم سوریه باشد.

: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری همه کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم ضروری است، گفت، آینده سوریه بسیار روشن است و مقاومت باید محور حرکت مردم سوریه باشد.

به گزارش گروه سیاسی ، ولید المعلم به همراه « فیصل المقداد» معاون خود شامگاه یکشنبه با حضور در محل اقامت « علی لاریجانی » رییس مجلس شورای اسلامی با وی دیدار و گفت وگو کرد.

وی با تشکر از حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دولت و مردم ایران از نظام و مردم سوریه، از رییس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه نیزکه در این مقطع خاص به سوریه سفر کرده اند ، قدردانی کرد.

المعلم به سفر اخیر خود به تهران و برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، عراق و سوریه در حاشیه کنفرانس جهان علیه تروریسم و افراط گرایی اشاره کرد و اظهارداشت که برگزاری این کنفرانس تاثیرات مثبتی در سطح منطقه و درمیان مردم داشته است.

وزیر امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد: ایران در تمام ادوار دوست وفادار سوریه بوده است و سفر هیات ایرانی به دمشق داری اهمیت بسیاری است زیرا رویدادهای پی در پی و سریع در منطقه در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه« ملت سوریه همواره از کمک های برادرانه ملت ایران تشکر می کند» گفت که نقش رییس مجلس شورای اسلامی در دنبال کردن رابطه برادرانه با ملت سوریه پررنگ است.

علی لاریجانی نیز در این دیدار که هیات سیاسی و پارلمانی همراه وی و« محمدرضا شیبانی» سفیر ایران در سوریه نیز حضور داشتند، بر ادامه ار حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه و بطور کلی محور مقاومت تاکید کرد.

وی همچنین همکاری کشورهای منطقه در مبارزه علیه تروریسم را ضروری خواند.

رییس مجلس شورای اسلامی با روشن ارزیابی کردن آینده و مسیر سوریه تاکید کرد: مقاوت باید محور مردم سوریه باشد.

وی به سفر اخیر وزیر امورخارجه و نخست وزیر سوریه به تهران اشاره کرد و گفت: قطعا این سفر و حضور در نشست های مربوطه دارای اهمیت های بسیاری بود.

لاریجانی افزود: بدنبال تحولات منطقه ای درچند وقت اخیر هم اکنون شاهد هستیم کشورهایی که روحیه قدرت مأبانه داشتند از این حالت در آمده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران و سوریه و عراق در تهران تصریح کرد: برگزاری چنین نشست هایی آثار و فواید بسیاری دارد وقطعا در آینده می توان به اعضای شرکت کننده در چنین نشست هایی افزود.

لاریجانی پیش از این دیدار با « بشار الاسد» رییس جمهوری « وائل الحلقی» نخست وزیر و « محمد جهاد لحام» همتای سوری خود دیدار کرد و در کنفرانس خبری مشترک با وی در محل مجلس ملی سوریه به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی همچنین با سران گروه های مبارز فلسطینی مقیم دمشق که مخالف روند سازش با رژیم صهیونیستی هستند هم دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی بلافاصله پس از ترک فرودگاه دمشق، راهی حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) شد و در مراسم عزاداری رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) که در کنار مرقد مطهر برگزار شد ، شرکت کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین مرقد مطهر حضرت رقیه (س) در دمشق را زیارت کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *