اجرای طرح یاوران ستاد دیه / شاکیان بهترین خیرّان

9:05 - 11 اسفند 1393
کد خبر: ۳۵۲۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان از اجرای طرح یاوران ستاد دیه در استان خبرداد و گفت: در این طرح از ظرفیت ریش سفیدان، معتمدان، شیوخ عرب و خوانین بختیاری، روحانیون، ائمه جمعه و اصناف برای جلب رضایت شکات استفاده می‌شود.

: مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان از اجرای طرح یاوران ستاد دیه در استان خبرداد و گفت: در این طرح از ظرفیت ریش سفیدان، معتمدان، شیوخ عرب و خوانین بختیاری، روحانیون، ائمه جمعه و اصناف برای جلب رضایت شکات استفاده می‌شود.

حجت الاسلام قدرت هاشم نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان با بیان اینکه شاکیان بهترین خیرین در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد هستند اظهارکرد: ۱۶۷ زندانی با بدهی بالغ بر ۱۲۶ میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۵۲۳ هزار ریال با گذشت ۴۰ درصدی شکات و کمک‌های خیرین از ابتدای سال جاری تا کنون از زندان آزاد شده‌اند.
وی گفت: در حال حاضر ۲۵۹ نفر زندانی با بدهی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در انتظار آزادی هستند که از این تعداد ۱۰۲ نفر مربوط به حوادث رانندگی، ۸۶ نفر به دلیل صدور چک بلامحل و همچنین ۵۰ نفر زندانی طلاق و مهریه هستند که زندانیان جرایم غیرعمد استان را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرایم دراولویت برنامه‌های ستاد دیه این استان است که دراین راستا تفاهم نامه‌ای با صدا و سیما، بهزیستی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سازمان تبلیغات اسلامی امضاء شده است.

هاشم نیا همچنین گفت: ساخت برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه توسط صدا و سیما به منظور فرهنگ سازی در مقوله پیشگیری از جرایم غیر عمد و جلب مشارکت خیرین برای آزادی زندانیان این جرایم از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

وی در ادامه از آزادی بیش از ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در روزهای پایانی سال خبرداد و اظهارامیدواری کرد که با همت خیرین، معتمدین وجلب رضایت شکات این تعداد زندانی در آستانه سال نو از زندان‌های استان آزاد شوند.

گفتنی است سامانه پیام کوتاه ستاد دیه استان خوزستان به شماره ۳۰۰۰۸۷۹۰۲۶۶۳۲۷ فعال شده و از این طریق با مخاطبین مربوطه ارتباط برقرار می‌سازد. همچنین شماره حساب 010630654006بانک ملی و4733000095بانک ملت آماده دریافت کمک های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *