افزایش مشارکت مردم لازمه تحقق شعار سال / لزوم تسهیل قوانین ثبت سمن های زیست محیطی

14:23 - 11 فروردين 1394
کد خبر: ۳۹۱۳۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر تسهیل قوانین ثبت تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست به منظور تحقق شعار سال،گفت: در صورتی که خواهان تحقق همدلی و همزبانی بین ملت و دولت در این حوزه هستیم، باید شرایط را برای مشارکت مردم در این بخش فراهم کنیم.

: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر تسهیل قوانین ثبت تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست به منظور تحقق شعار سال،گفت: در صورتی که خواهان تحقق همدلی و همزبانی بین ملت و دولت در این حوزه هستیم، باید شرایط را برای مشارکت مردم در این بخش فراهم کنیم.


محمد درویش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به شعار سال جاری اذعان کرد: در صورتی که خواهان تحقق همدلی و همزبانی بین ملت و دولت در حوزه محیط زیست کشور هستیم باید شرایط را برای مشارکت مردم در این بخش فراهم کنیم.


وی افزود: بدین منظور باید قوانینی که برای ثبت تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست وجود دارد تسهیل شود تا مقررات دست و پاگیر حذف گردد.


مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که باید بستری فراهم شود تا نرخ مشارکت مردم در حوزه محیط زیست افزایش معنا دار پیدا کند، عنوان کرد: به موازات این اقدامات حاکمیت موظف است ابزاری فراهم کند تا تشکل های مردم نهاد از آموزش های درخور بهره مند شوند، به نقش خود آگاه گردند و امکان توان افزایی آنها افزایش یابد.


این مقام مسئول با بیان این که همدلی و همزبانی بین ملت و دولت به معنی وجود کمترین سطح تنش بین این دو سطح است، اذعان کرد: این اتفاق زمانی حاصل می شود که ملت و دولت هردو خود را متعلق به یکدیگر بدانند. بدین معنی که هم دولت با احساس اعتمادی که از سوی مردم دریافت می کند مشکلات را شرح دهد و هم ملت، دولت را مردمی و ملی بداند تا زمانی که درخواست کمک می کند نهایت همکاری را با او داشته باشند.


وی در پایان تاکید کرد: دولت نباید با نگاهی ابزاری تنها در بزنگاه های خاص به سوی ملت بیاید، مردم نیز در مواردی مثالی همانند مباحث زیست محیطی یا اهداف اقتصادی همانند هدفمندی یارانه ها باید نهایت همکاری را با دولت داشته باشد تا بودجه دولت در بهترین موارد هزینه شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *