داوری ۱۱۴ اثر منتخب جشنواره «باران رحمت» در خانه هنرمندان

13:39 - 01 تير 1394
کد خبر: ۵۵۹۶۸
خبرگزاری میزان: نشست خبری جشنواره «باران رحمت» با تشریح برنامه‌های این جشنواره در بخش‌های مختلف در سالن امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد.
به گزارش ، نشست خبری دومین جشنواره «باران رحمت» صبح امروز دوشنبه یکم تیرماه 1394 در سالن امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد. 

در این نشست حمید شاه‌آبادی، مدیر موسسه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر، حسین پارسایی، دبیر جشنواره باران رحمت، محمود عزیزی، دبیر بخش فیلم و تئاتر و مجتبی آقایی دبیر بخش عکس حضور داشتند. 

این نشست خبری با صحبت‌های حمید شاه‌آبادی آغاز شد. 

مدیر موسسه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر در صحبت‌هایش گفت: سال گذشته نخستین دوره جشنواره باران رحمت در باغ موزه قصر برگزار شد. امسال این جشنواره به همت سرسنگی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. 

شاه‌آبادی ادامه داد: ماه رمضان ماهی است که همه ما به آن تعلق خاطر داریم و می‌خواهیم تکلیف‌مان را نسبت به قرآن انجام دهیم. 

وی تاکید کرد: برای ما افتخاری است که موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر توان دانشجویانش را در اختیار مفاهیم قرآنی قرار می‌دهد. تمامی آثاری که در جشنواره باران رحمت حضور خواهند داشت به مفاهیم قرآنی پرداخته‌اند و براساس آموزه‌های دینی هستند. 

شاه‌آبادی در پایان سخنان گفت: ما در سال دو جشنواره مهم داریم که یکی از آنها جشنواره باران رحمت و دیگری جشنواره آثار تولیدات فرهنگی است که در قالب جشنواره فجر برگزار می‌شود. 

در دومین جشنواره باران رحمت 1169 اثر از 848 هنرمند به جشنواره ارسال شده است که در پایان 114 اثر به بخش پایانی راه خواهد یافت. 

در ادامه این نشست حسین پارسایی دبیر جشنواره باران رحمت گفت: این جشنواره ویژه دانشجویان مراکز کاربردی فرهنگ و هنر است که آثارشان را از 89 مرکز جشنواره ارسال کرده‌اند. هم اکنون آثار رسیده به جشنواره در حال داوری است. 

وی درباره آثار بخش‌های مختلف گفت: 30 اثر در بخش تایپوگرافی، 19 اثر در بخش تصویرسازی، 11 اثر در بخش رقابتی نقاشی و 19 اثر در بخش جنبی نقاشی، 21 اثر در بخش خوشنویسی و 19 اثر در بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی و به بخش پایان جشنواره باران رحمت راه یافتند. همچنین بخش طراحی پوستر، نگارگری و فیلم کوتاه هم اکنون در حال داوری است.

دبیر جشنواره باران رحمت تاکید کرد: ما در جشنواره امسال کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی بسیاری برگزار خواهیم کرد. در بخش تایپوگرافی یکی از استادان برجسته کشور ترکیه را دعوت کرده‌ایم تا طی 4 روز ورکشاپ های خود را در خانه هنرمندان برگزار کند.

وی درباره زمان آغاز برگزاری جشنواره باران رحمت گفت: یازدهم تیر مراسم افتتاحیه را در سالن استاد شهناز برگزار می‌کنیم. از دوازدهم تیر کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.  در تالار شهناز پخش فیلم‌های برگزیده جشنواره را خواهیم داشت. همچنین از ساعت 19 بعد از ظهر تا 22:30 آثار نمایشی و آئینی در فضای خانه هنرمندان با عنوان رخصت به نمایش درمی‌آیند. 

در بخش دیگری از این نشست محمود عزیزی دبیر افتخاری بخش فیلم و تئاتر گفت: جامعه ما نیاز به افراد کاربلد دارد. در خیلی از مراکز پست‌های مهم مدیریتی در اختیار کسانی است که تخصص و علم کاربردی ندارند. خوشبختانه موسسه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر در حال حاضر تلاش می‌کند تا این خلاء را پر کند. این مشکلاتی که امروزه ما در بخش کمبود مباحث علمی - کاربردی داریم نشات گرفته از غفلت‌هایی است که در گذشته داشته‌ایم.  

وی ادامه داد: جشنواره باران رحمت جایی است برای ارائه خروجی هنرمندان موسسه‌های علمی - کاربردی فرهنگ و هنر. خوشبختانه در دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به موسسه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر شده است که امیدواریم نتایج قابل توجهی در پی داشته باشد. 

در بخش پایانی این مراسم از پوستر جشنواره رونمایی شد. این پوستر اثر آقای یوسفی یکی از دانشجویان موسسه علمی  - کاربردی فرهنگ و هنر بود. 

جشنواره باران رحمت در نیمه دوم ماه مبارک رمضان با همکاری موسسه علمی - کاربردی فرهنگ و هنر و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *