عامل جنایت در رستوران فرحزاد دستگیر شد/ مقتول در حین استراحت مورد ضربات چاقو قرار گرفت

14:16 - 01 تير 1394
کد خبر: ۵۶۰۰۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: پسری که در اقدامی ناگهانی دست به قتل کارگر یکی از رستوران‌های منطقه فرحزاد تهران زده بود،‌ توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
عامل جنایت در رستوران فرحزاد دستگیر شد/ مقتول در حین مورد ضربات چاقو قرار گرفت+ عکس‎به گزارش گروه اجتماعی ، در ساعت 17:00 سیزدهم شهریورماه سال 92 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، به کلانتری 134 شهرک قدس ( غرب ) اعلام شد که جوانی 23 ساله که مورد اصابت ضربات متعدد جسم تیز قرار گرفته به بیمارستان لاله منتقل و با وجود انجام اقدامات درمانی فوت کرده است. 

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که مقتول به نام «معین . ر»، کارگران رستوران گل لاله واقع در منطقه فرحزاد بوده که مورد اصابت ضربات متعدد چاقو از ناحیه گردن، سینه، دست و ... قرار گرفته و در ساعت 02:00 بامداد  از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل و تحت اقدامات درمانی قرار گرفته است، اما سرانجام در ساعت 17:00 به علت شدت ضربات وارد شده فوت می‌کند.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

اظهارات شاهدان صحنه جنایت
تعدادی از کارگران محل جنایت در اظهارات خود عنوان داشتند که جوانی حدودا 25 ساله با یک دستگاه خودرو سواری ال 90 به رستوران محل جنایت  مراجعه و در حالی که خودرو خود را در وسط خیابان رها کرده، به داخل رستوران رفته و مقتول را در زمان استراحت مورد ضربات متعدد چاقو قرار داده و پس از آن به سرعت از محل متواری شده است. 

یکی از کارگران رستوران محل جنایت در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: کار تمام شده بود ؛ قصد تعطیلی رستوران را داشتیم که یک جوان ( قاتل ) حدودا 25 ساله وارد رستوران شد و در حالی که به نظر می رسید در وضعیت طبیعی قرار ندارد، اقدام به عربده کشی و قدرت نمایی با چاقو کرد ؛ پس از آن به سرعت خودش را به تخت چوبی که مقتول روی آن در حال استراحت کردن بود رساند، چندین ضربه با چاقو به وی زد و پس از آن از محل متواری شد . 

یکی دیگر از شاهدان صحنه جنایت نیز در اظهاراتش به کارآگاهان اظهار کرد: شب جنایت، قاتل به همراه خانم جوانی به رستوران آمده بود؛ هر دو نفر آنها پس از صرف شام از رستوران خارج شدند تا اینکه پس از چند ساعت، قاتل دوباره به رستوران مراجعه و مقتول را به قتل رساند. 

شاهدی دیگر در اظهارات خود به کاراگاهان گفت: بنده نگهبان پارکینگ رستوران کناری محل جنایت هستم؛ حدودا ساعت یک بامداد بود که قاتل با خودرو ال 90 سفید رنگ به مقابل رستوران ما آمد و در حالی که به صورت دنده عقب قصد پارک خودرو را داشت، از ناحیه عقب خودرو با دیوار تصادف کرد که شیشه چراغ های عقب ماشین شکست. قاتل ماشین را در همان وضعیت، در وسط خیابان رها کرد و به سمت رستوران محل جنایت رفت؛ هرچه از او درخواست کردم که ماشین را از مسیر حرکت مردم بردارد ، جوابی نداد و داخل رستوران محل جنایت شد.

نگهبان رستوران عنوان داشت که رستوران تعطیل است اما قاتل توجهی نکرد و به محل استراحت کارگران رفت؛ بنده نیز برای پیگیری موضوع، به همراه نگهبان رستوران به تعقیب وی رفتیم که ناگهان وی به بالای سر مقتول رفت و در حالی که معین روی تخت دراز کشیده بود ، با چاقو چندین ضربه به او زد و پس از آن به سرعت از رستوران خارج و با خودرو ال 90 از محل متواری شد . 

شناسایی قاتل
با آغاز تحقیقات و با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته رستوران های محل جنایت، کارآگاهان موفق به شناسایی صاحب خودرو شدند؛ صاحب خودرو دستگیر، به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل و پس از اطلاع از موضوع جنایت عنوان کرد: خودرو در شب جنایت در اختیار یکی از دوستانم به نام «سیامک . ص» ( 25 ساله ) با نام مستعار کوروش قرار داشت؛ زمانی که کوروش خودرو را برایم آورد عنوان کرد که در زمان پارک خودرو از ناحیه عقب خودرو با دیوار تصادف کرده اما در خصوص درگیری و وقوع جنایت هیچ صحبنی با من نکرد و پس از تحویل دادن خودرو از وی هیچ اطلاعی از وی ندارم. 

با شناسایی هویت قاتل، کارآگاهان به محل سکونت سیامک در منطقه مهرویلا واقع در شهرستان کرج رفته و در تحقیقات از خانواده متهم اطلاع پیدا کردند که سیامک پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونت خود متواری شده است . 

من قاتل هستم
همزمان با ادامه تحقیقات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم، کارآگاهان با ارائه مشاوره به خانواده مقتول از آنها خواستند تا درباره معرفی متهم به پلیس با آنها همکاری کنند. 

سرانجام در ساعت 15:00، روز 31 خردادماه امسال متهم پرونده با مراجعه به دادسرای جنایی خود را تسلیم کرد و در اظهارات اولیه خود ، درباره انگیزه جنایت به کارآگاهان گفت: در زمان مراجعه به رستورانِ محل جنایت، قصد پارک خودرو در مقابل در رستوران را داشتم که مقتول مانع از پارک ماشین در آنجا شد؛ در حالی که از این کار مقتول بسیار عصبانی شده و به نوعی فکر می کردم که در مقابل او کم آورده ام، پس از صرف شام از رستوران خارج شده، اما با وجود  گذشت چندین ساعت از ماجرای پارک خودرو تصمیم گرفتم تا تلافی کار مقتول را که مرا ضایع کرده بود درآورم و به همین علت دوباره به رستوران محل جنایت رفته و ...  . 

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر اظهار کرد: متهم با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات و مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی جهت بررسی صحت اظهارات متهم در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار دارد .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *