برترین مخترعان جهان انتخاب شدند

14:13 - 01 تير 1394
کد خبر: ۵۶۰۰۳
خبرگزاری میزان: رقابت «جایزه مخترعان اروپا» در زمره معتبرترین رقابتهای فناورانه جهان قرار دارد که امسال نیز ضمن اعطای جوایز ویژه به برگزیدگان به تیتر نخست رسانه های خبری دنیا تبدیل شد.
برترین مخترعان جهان انتخاب شدندبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری مهر؛ در دهمین دوره  این جایزه که تحت عنوان European Inventor Award برگزار می شود بیش از ۳۰۰ مخترع و تیم علمی  شرکت کردند که در نهایت ۱۵ نفر و تیم از اتریش، استرالیا، چین، فرانسه، ژاپن، لیتوانی، هلند، سوئد، سوئیس، بریتانیا و آمریکا به مرحله نهایی راه یافتند.

طرحهای برگزیده در حوزه مختلف علمی و فناوری نظیر زیست شیمی، مهندسی ساختمان، انرژی، الکترونیک، علم مواد، فناوری های پزشکی، تغذیه و فیزیک بوده است.

در نهایت برندگان نهایی در ۵ بخش کلی صنعت، شرکتهای دانش بنیان کوچک و میان رده، تحقیق، کشورهای غیراروپایی و دستاوردهای بهبود کیفیت زندگی پایدار برگزیده شدند.

در بخش دستاوردهای بهبود کیفیت زندگی، یکی از جوایز نهایی به اندرس مانز سوئیسی تعلق گرفت که فناوری ریز تراشه آزمایشگاهی را ارایه کرده است. به لطف این فناوری جدید انجام تحقیقات پیچیده پزشکی و آنالیز بیولوژیکی یا شیمیایی آن هم با سرعت قابل توجه و مؤثر بر روی ریزتراشه هایی امکان پذیر شده است که تنها چند میلیمتر ابعاد دارند.

تشخیص سریع و به موقع ایدز و مالاریا از جمله کاربردهای این فناوری جدید پزشکی به شمار می آید.

همچنین در بخش شرکتهای دانش بنیان کوچک و میان رده، محققی از هلند برنده یکی از جوایز اصلی شد. وی آزمایش بافت بر پایه ژن را امکان پذیر کرده است که از آن می توان برای درمان بهتر سرطان سینه استفاده کرد.

در بخش صنعت نیز دو مخترع از اتریش و فرانسه به جهت نوآوری هایی در عرصه فناوری ارتباطات حوزه نزدیک (NFC) یکی از جوایز اصلی بخش پایانی را به خود اختصاص دادند.

لودویک لیبر از فرانسه نیز با ارایه تحقیقی درباره کلاس جدیدی از پلاستیکهای تجزیه پذیر یکی از جوایز بخش تحقیق را از آن خود کرد و در نهایت در بخش مخترعان غیراروپایی این فریزر از استرالیا و ژیان ژو موفق به کسب جایزه Popular Prize برای تولید نخستین واکسن سرطان گردنه رحم زنان در دنیا شدند.

این رقابت علمی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ پایه گذاری شد و از آن زمان تاکنون همه ساله مخترعان سراسر جهان در قالب تیم های مختلف به ارایه تازه ترین اختراعات و نوآوریهایشان اقدام می کنند.

تیم داوری این رقابت از کشورهای مختلف بوده و با ملاک قرار دادن معیارهایی نظیر پیشرت فنی، توسعه اجتماعی و تولید ثروت در اروپا طرح های برتر را انتخاب می کنند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *