تا 4 سال آینده آزادراههای کشور دو برابر می‌شود

15:35 - 01 تير 1394
کد خبر: ۵۶۰۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ كيلومتر آزادراه فعال در كشور داريم، گفت: مي‌خواهيم تا چهار سال آينده ميزان آن را به پنج هزار كيلومتر يعني حدود دو برابر فعلي افزايش دهيم كه به اين ترتيب آزادراه‌هاي ايران را يك مرحله ارتقا داده‌ايم.
به گزارش ، عباس آخوندی با اشاره به آغاز ساخت آزادراه‌هاي مرند-تبريز، بستك به نيشابور و سبزوار و چرم‌شهر-آبيك در مدتي كه از عمر دولت گذشته و همچنين در دست احداث بودن آزادراه مهم و بزرگ بروجرد - خرم‌آباد و آغاز ساخت آزادراه‌هاي مشهد- قوچان و همدان-كرمانشاه با سرمايه گذاري خارجي و اتمام آزادراه قم-گرمسار در مدتي كه از عمر دولت گذشته است گفت: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ كيلومتر آزادراه فعال در كشور داريم و مي‌خواهيم تا چهار سال آينده ميزان آن را به پنج هزار كيلومتر يعني حدود دو برابر فعلي افزايش دهيم كه به اين ترتيب آزادراه‌هاي ايران را يك مرحله ارتقا داده‌ايم.

وي با بيان اينكه تلاش مي‌كنيم سهم دولت در ساخت آزادراه‌ها را به حداقل برسانيم ادامه داد: قصد ما اتصال شبكه آزادراهي و ريلي ايران به كشورهاي آسيايي و منطقه است كه اقدام مهمي در راستاي افزايش سهم ايران از ترانزيت منطقه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي محسوب مي‌شود.

آخوندي  با اشاره به آغاز عمليات اجرايي ساخت آزادراه چرم شهر- آبيك تاكيد كرد: قرارگاه ما با قرارگاه خاتم الانبيا چهار ساله است و اين پروژه در چند قطعه از چرم‌شهر تا آزادراه قم - تهران و از آنجا تا آزادراه تهران – ساوه و از اين آزادراه تا اشتهارد و نهايتا از اشتهارد تا آبيك ساخته مي‌شود اما با توجه به تجهيزات موجود اميدوارم ساخت اين پروژه پيش از زمان بندي مذكور در قرارداد ساخت به پايان برسد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به نتايج سفر به فرانسه و مذاكره با عرضه‌كنندگان دست اول صنعت هوانوردي اظهار داشت: در شرايط تحريم توانستيم به عنوان خريدار دست دوم، صنعت هوايي را سرپا نگه داريم و حتي سن ناوگان را دو سال كاهش دهيم اما اگر بخواهيم اقدام موثري در اين خصوص انجام دهيم بايد بتوانيم پس از تحريم صنعت هوانوردي كشور را نوسازي كنيم.

  آخوندي در حاشيه مراسم آغاز عمليات اجرايي آزادراه چرم شهر- آبيك كه صبح امروز اول تيرماه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در خصوص دستاوردهاي سفر وزير راه و شهرسازي به فرانسه اظهار كرد: اين سفر در پاسخ به دعوت رسمي دولت فرانسه براي حضور در بزرگترين نمايشگاه هوايي جهان انجام شد.

 آخوندي افزود: سن ناوگان هوايي ايران حدود ۲۰ سال است كه به نوسازي اين ناوگان كه در ۱۰ سال آينده سن آن بيشتر هم مي‌شود نياز داريم. در شرايط تحريم توانستيم به عنوان خريدار دست دوم، صنعت هوايي را سرپا نگه داريم و حتي سن ناوگان را دو سال كاهش دهيم اما اگر بخواهيم اقدام موثري در اين خصوص انجام دهيم بايد بتوانيم پس از تحريم صنعت هوانوردي كشور را نوسازي كنيم.

انتهای پیام

برچسب ها: آزادراه آخوندی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *