40 درصد بیکاران تحصیلات عالی دارند

15:50 - 01 تير 1394
کد خبر: ۵۶۰۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای یکی از معضلات پیش روی کشور را افزایش جمعیت بیکار فارغ التحصیل دانست و گفت: براساس آمارهای منتشر شده هم اکنون نردیک به ۴۰ درصد جمعیت بیکار کشور تحصیلات عالی دارند.
به گزارش ، کوروش پرند در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران به جمعیت غیر فعال کشور و تعداد قابل توجه دانشجویان اشاره کرد و افزود: با این روند پیش بینی می شود که در سال های آتی جمعیت بیکار دارای تحصیلات عالی به بیش از 40 درصد برسد.

وی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها را 18.9 درصد دانست و گفت: این آمار نشان می دهد که از میان 100 فارغ التحصیل دانشگاهی 19 نفر بیکار هستند.

پرند با بیان اینکه نرخ بیکاری فارغ التحصیلان مرد 12.9 درصد و برای زنان 31 و 3 دهم درصد گزارش شده است تاکید کرد: به عبارت دیگر از هر 100 مرد فارغ التحصیل 13 نفر و از هر 100 زن فارغ التحصیل 31 نفر بیکار هستند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیشرین نرخ فارغ التحصیلان بیکار را در رشته های علوم کامپیوتر و کشاورزی به ترتیب با 27 و دو دهم درصد و 27 درصد دانست و افزود: برای حل معضل بیکاری چاره ای جز روی آوردن به توانمندسازی حرفه ای و مهارت آموزی دانشجویان وجود ندارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *