بانک‌ها توانایی پرداخت 80 میلیون وام مسکن را ندارند/ اجرای وام مسکن بدون فکر قبلی بوده است

10:05 - 02 تير 1394
کد خبر: ۵۶۱۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: رییس کمیسیون عمران مجلس از بی اطلاعی مجلس شورای اسلامی از نحوه اجرایی شدن وام های سه سقفی خبر داد و گفت: بانک ها توانایی پرداخت 80 میلیون وام مسکن را ندارند و با جیب خالی نمی توان وام داد.
به گزارش ، مدتی است از اعطای وام های سه سقفی می گذرد. طرح اعطای وام های 80، 60 و 40 میلیونی با هدف خانه دار شدن دهک های وسط جامعه و رسیدگی به نیاز مسکن در قشر متوسط اجتماع اجرایی شد.

با تمام حرف و حدیث هایی که در ارتباط با میزان موفقیت این طرح وجود دارد باید دید برای نوشتن این طرح از چه کسانی در چه سطح تخصصی مشورت گرفته شده است.

سید مهدی هاشمی رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با اشاره به اینکه این طرح در کلیت دارای مشکلات زیادی است، گفت: متاسفانه هیچگونه هماهنگی برای به اجرا درآمدن ای طرح با مجلس انجام نشد.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی وقتی از این طرح مطلع شدند که رسانه ای شده بود و مجلسی ها هم به واسطه رسانه ها از این طرح مطلع شدند.

هاشمی افزود: باید از نظریات تخصصی این کمیسیون به عنوان نماینده مردم برای بالابردن میزان موفقیت طرح استفاده می شد ولی هیچگونه مشورتی با مجلس شورای اسلامی انجام نشد.

شورای پول و اعتبار توانست دستورالعمل اجرایی این طرح را 29 اردیبهشت 94 تدوین و نهایی کند. سه نوع وام خرید 80، 60 و 40 میلیون تومانی به ترتیب به ساکنان تهران، شهرهای بزرگ و مناطق شهری کوچک پرداخت شده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *