تدوین برنامه‌های ویژه مطالعه مفید برای خردسالان در کارگروه کودک و نوجوان نهضت مطالعه مفید

13:20 - 02 تير 1394
کد خبر: ۵۶۱۹۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از آغاز تدوین و طراحی برنامه‌های ویژه و متنوع مطالعه مفید برای خردسالان کمتر از چهار سال در کشور توسط کارگروه کودک و نوجوان نهضت مطالعه مفید خبر داد.
تدوین برنامه‌های ویژه مطالعه مفید برای خردسالان در کارگروه کودک و نوجوان نهضت مطالعه مفید

مهدی علی‌اکبرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان از آغاز طراحی برنامه‌های ویژه و متنوع مطالعه مفید، برای خردسالان کمتر از چهار سال در کارگروه کودک و نوجوان نهضت مطالعه مفید خبر داد و اظهار کرد: یکی از وظایف این کارگروه طراحی و اجرای برنامه‌های مفید برای خردسالان در زمینه مطالعه است.

وی در ادامه افزود: این کارگروه از روز گذشته کار خود را آغاز کرده است و برنامه ریزی‌های آن بر این اساس است که شیوه‌ها و روش‌هایی که می‌تواند در ایجاد زمینه گرایش، تقویت و آماده‌سازی خردسالان کمتر از چهار سال به مطالعه در آینده موثر باشد، را فراهم آورد.

دبیر کارگروه کودک و نوجوان نهضت مطالعه مفید، با بیان این مطلب که نتیجه این طرح برای اجرایی شدن به دبیرخانه دائمی نهضت مطالعه مفید کشور ارسال خواهد شد، تصریح کرد: اعضای صاحب نظر و صاحب عمل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، شورای عالی استان‌ها، سازمان صدا و سیما و برخی از معاونت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش که مرتبط با این مقوله هستند، در این برنامه ریزی حضور داشته تا در قالب یک کار مهم و اساسی در زمینه مطالعه و آمادگی خردسالان کمتر از چهار سال را پی‌ریزی کنند.

علی‌اکبرزاده در ادامه عنوان کرد: این طرح شامل افراد از بدو تولد تا چهار سال می شود. البته روند طراحی و تدوین این برنامه به حدود 6 ماه زمان نیاز دارد و به همین دلیل با ارگان‌های دیگر مانند بهزیستی و سمن‌هایی که در این زمینه فعال هستند، همچنین ناشران کتاب‌های کودک و نوجوانان که به این مقطع سنی توجه دارند، رایزنی خواهد شد تا به عنوان عضو در کارگروه مذکور حضور داشته باشند و بتوانیم برنامه ریزی درست و هدفمندی را در این حوزه انجام دهیم.

وی هدف از تشکیل و برنامه ریزی برای این کارگروه را ایجاد نهضت مطالعه مفید و انگیزه عادت به مطالعه در کودکان دانست و افزود: این موضوع جرقه ای برای فعالان فرهنگی نیز به شمار می رود که تنها به فکر بالا بردن سطح مطالعه در بزرگسالان نباشند، بلکه با ایجاد انگیزه از دوره خردسالی شرایط را برای ترویج مطالعه در افراد محیا کنند تا خود به خود سرانه مطالعات در نسل‌های بعدی افزایش یابد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در خاتمه اظهار کرد: البته پیش از این چنین برنامه ای برای رده سنی چهار تا 6 سال به دبیرخانه دائمی نهضت مطالعه مفید ارسال شده است و بر این اساس میدواریم این برنامه در سال جاری اجرایی شود.

لازم به ذکر است که کارگروه کودک و نوجوان با شرح وظایف مشخص وظیفه بررسی و طراحی برنامه‌های مرتبط با گروه سنی کودکان و نوجوانان در زمینه مطالعه مفید را بر عهده دارد که پس از تدوین جهت تصویب و اقدامات بعدی به دبیرخانه دائمی نهضت مطالعه مفید ارسال می‌کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *