بزرگترین باند بین المللی مواد مخدر در دام پلیس

19:41 - 03 تير 1394
کد خبر: ۵۶۵۲۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: سردار سرتیپ علی مویدی از دستگیری سرباند میلیاردر یک شبکه مافیایی بین‌المللی مواد مخدر در کرج خبر داد .
به گزارش گروه اجتماعی ، سردار سرتیپ علی مویدی در مصاحبه ای به عملیات پیچیده پلیس برای به نتیجه رسیدن و رسیدگی به این پرونده بین‌المللی موادمخدر اشاره کرد و گفت: با همکاری مشترک پلیس ایران و امارات عربی متحده ، سرشبکه یکی از باندهای بزرگ موادمخدر با سابقه پس ار سال‌ها فعالیت در منطقه و ترانزیت بیش از 100 تن موادمخدر، سرانجام در کرج شناسایی و دستگیر شد.

سردار مویدی هویت فرد دستگیر شده را "رح" اعلام کرد و افزود: این متهم سال‌هاست که با اتباع دیگر کشورهای منطقه  به قاچاق موادمخدر اقدام و در چند سال اخیر نیز بیش از 100 تن انواع مواد مخدر را درمنطقه جابجا می کرد که پلیس ایران بیش از یک پنجم آن را از اعضای باند مرتبط به وی کشف و ضبط کرده است.

وی با اشاره به اینکه سن متهم 34 سال است، گفت: "رح" دارای عناوین و اسامی مختلفی بود و با استفاده از گذرنامه‌های جعلی به کشورهای مختلف تردد می کرد.

رئیس پلیس مبارزه موادمخدر نیروی انتظامی افزود: عملیات دستگیری این فرد پس از مدتی کار پیچیده اطلاعاتی به نتیجه رسید و سرانجام این فرد در کنار خانواده‌اش به صورت مسلح دستگیر شد.

سردار مویدی با اشاره به گردش مالی  ده ها میلیاردی و سرمایه کلان این فرد گفت: میلیاردها تومان در حساب متهم موجود است طوری که فقط چند دقیقه بعد از دستگیری‌ ، چکی به مبلغ 200 میلیارد تومان از وی کشف شد و خانواده اش نیز بیش از 100 میلیون تومان از حسابش برداشت کردند.

وی افزود: پس از دستگیری 50 عدد گوشی تلفن همراه نیز کشف و مشخص شد متهم علاوه بر قاچاق موادمخدر، در حوزه قاچاق سلاح نیز نقش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه موادمخدر ناجا با بیان اینکه پرونده این فرد مدت‌ها نیز از سوی وزارت اطلاعات در دست بررسی بوده است، گفت: این متهم عمدتا در کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان و نیز برخی کشورهای حوزه خلیج فارس اقدامات تبهکارانه خود را انجام ‌می داد اما اخیرا در سطح فرامنطقه‌ای نیز فعالیت می کرد.

سردار مویدی با اشاره به انجام تحقیقات و بازجویی از متهم افزود: از همدستان این فرد نیز هنگام دستگیری، بیش از 40 قبضه سلاح گرم کشف شد.

وی با اشاره به پرونده قاچاقچی میلیاردر موادمخدر افزود: این پرونده به مراتب با عملیاتی پیچیده و گسترده‌تر از پرونده‌های "تمساح خلیج" و "حسین پنجک"  به نتیجه رسید.

سردار مویدی گفت: اقدام به قتل در یکی از شهرستان ها از دیگر جرائم این فرد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه متهم یک شرکت در امارات و اموال بسیار زیادی در کشورهای همجوار دارد، گفت: این متهم برای رسیدگی به پرونده اش به دستگاه قضا تحویل شد.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل رسیدگی به این پرونده و دو پرونده بین‌المللی دیگر با همکاری برخی کشورهای منطقه در دستور کار پلیس قرار گرفت، از کشف دو پرونده موفقیت‌آمیز دیگر در همکاری مشترک میان پلیس مبارزه موادمخدر ناجا با پلیس های قطر و ترکیه خبر داد.

سردار مویدی گفت: در این عملیات‌ها نیز دو سرشبکه مافیایی موادمخدر دستگیر شدند.

وی از بیان جزییات بیشتر درباره دو پرونده اخیرخودداری کرد و افزود: پس از تکمیل این پرونده ها متعاقبا جزییات بیشتر را اعلام خواهیم کرد.

رئیس پلیس مبارزه موادمخدر ناجا  از دستگاه قضا خواست که برای این دسته از مجرمان بیشترین مجازات پیش‌بینی شده در قانون اعمال شود.

دستگیری مجدد مجرم محکوم به حبس ابد در پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از دستگیری مجدد فردی 40 ساله با حمل 115 کیلوگرم هروئین در تهران خبر داد که قبلا به حبس ابد محکوم شده بود.

سردار سرتیپ علی مویدی گفت: فرد دستگیر شده دارای سابقه طولانی قاچاق مواد مخدر و سلاح گرم است که به حبس ابد محکوم شده بود و معلوم نیست با چه ترفندی از زندان آزاد شده و مجدداً به چرخه ترانزیت مواد مبادرت کرده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار است پس از دستگیری مجرم های خاص و تحویل به دستگاه قضا باید تا پایان وقت مقرر و حکم صادر شده مجرم در مجازات باشد، افزود: این فرد دو ماه پیش با یک میلیارد وثیقه آزاد و بلافاصله به امر حمل و ترانزیت مواد مخدر وارد شد.

سردار مویدی گفت: این امر نشان می‌دهد که با این مجرمان آن گونه که در قانون و مقررات آمده برخورد  نمی‌شود و آنها از این فرصت‌ها سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: از این مجرم بی سواد اموال قابل توجه ای نظیر چهار خانه در مناطق بالا شهر تهران، چند دستگاه خودروی خارجی و مدل بالا و چند باغ و ویلا در مناطق خوش آب و هوای پایتخت کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: انتظار است با مجرمان این‌چنینی براساس قانون  برخورد شود زیرا سهل‌انگاری به مصلحت دستگاه‌ها نیست.

سردار مؤیدی در نشست خبری نسبت به اجرایی شدن آئین دادرسی کیفری جدید از دو روز قبل هشدار داد.

وی افزود: به عنوان فردی که 30 سال در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارم هشدارهای لازم را داده‌ام که این آئین دادرسی جدید نمی تواند برابر خواسته‌های مردم امر مبارزه با مواد مخدر را تشدید و سیاست‌های کلی نظام را در بر‌گیرد.

سردار مویدی ابراز امیدواری کرد: هرچه زودتر مسئولان مربوط این موضوع را بررسی و تجدید نظر کنند زیرا نگرانی‌های زیادی در حوزه قضات و پلیس ایجاد می شود.

وی گفت: آئین دادرسی کیفری جدید برای قاچاقچیان راه فرار از مجازات و قانون را به راحتی فراهم کرده است به طوری که نه تنها در امر مبارزه کمک نمی‌کند بلکه چالش و مانع بزرگی هم ایجاد می کند.

سردار مویدی افزود: در طول 35 سال بعد از انقلاب تاکنون چنین فرصتی برای سوء استفاده قاچاقچیان فراهم نشده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا  به حذف ماده 32 قانون مبارزه با مواد مخدر از آئین دادرسی کیفری جدید اشاره کرد و گفت: در آئین دادرسی جدید، مسئول رسیدگی در جرائم مواد مخدر عوض شده است.

 95 درصد مواد مخدر کشف شده سنتی است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: بیش از 95 درصد مواد مخدر کشف شده در سه ماه امسال، سنتی و بیشتر از نوع تریاک، حشیش و هروئین است.

سردار سرتیپ علی مویدی در نشست خبری افزود: اگر زیرساخت‌های لازم و بسترهای مناسب برای جمع‌آوری همه خرده‌فروشان و معتادان به صورت کلان فراهم شود پلیس به لحاظ اشراف بر این محلات می‌تواند با سرعت به پاکسازی آنان اقدام کند.

سردار مویدی همچنین فرار "تمساح خلیج" قاچاقچی دستگیر شده را تکذیب کرد و گفت: ‌این فرد نگریخته و به زودی به اشد مجازات می‌رسد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا رشد اعتیاد در کشور را خیلی بیشتر از رشد اقدامات و زیرساخت‌های لازم در این زمینه دانست و افزود: تهدید مواد مخدر برای خانواده‌ها جدی است و این مساله می‌طلبد که دولتمردان و کارگزاران حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

سردار مویدی گفت: البته من به نمایندگی نیروی انتظامی از اقدامات انجام شده تشکر می‌کنم اما این مقدار کفایت وضع موجود را نمی‌کند و ضرورت دارد برای یک امر ویژه و تهدید جدی حساسیت بیشتری داشته باشیم.

وی درباره اظهارنظر برخی مسئولان مبنی بر اهمال قوه قضائیه در برخورد با قاچاقچیان و معتادان افزود: به لحاظ کار بزرگی که انجام می‌گیرد قوه قضائیه در لایه و سطوح مختلف، درگیر موضوع مبارزه با مواد مخدر است؛ انصافا قضات دلسوز و پا به کاری داریم که در خیلی از جاها از پلیس دلسوزتر و جلوتر هستند.

سردار مویدی افزود: ما به سهم خود از قوه قضائیه در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ البته طبیعی است در هر دستگاهی از نیروی انتظامی گرفته تا بقیه دستگاه‌ها ضعف و اشکالاتی وجود داشته باشد که من نمی توانم اشکالات را در این تریبون عرض کنم؛ این دستگاه‌ها حوزه نظارتی دارند که اشکالات را احصاء می‌کنند اما آنچه مسلم است ما مشکلاتی هم در این فرآیند داریم.

وی گفت: قوه قضائیه یکی از دستگاه‌هایی است که با پلیس در امر مبارزه با مواد مخدر همکاری دارد و ما در مجموع از دستگاه قضا تشکر می‌کنیم اما حرف‌هایی نیز برای این حوزه داریم.

سردار مویدی درباره انسداد مرزها افزود: خوشبختانه امسال اعتبارات خاصی در حوزه مرزبانی دیده شده و در چند سال آینده انسداد تکمیل می‌شود و برای همیشه به دغدغه مردم در خصوص ورود مواد مخدر و ناامنی پایان داده می‌شود.

وی درباره آمار معتادان زن به خبرنگاران گفت: متاسفانه رشد اعتیاد خانم ‌ها در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره جمع‌آوری معتادان در حاشیه بزرگراه‌ها افزود: منتظریم که مکان‌هایی برای نگهداری معتادان و همچنین زیرساخت‌ها فراهم شود چرا که در آن صورت با یک حرکت می‌توان همه آنان را جمع‌آوری کرد.



برچسب ها: پلیس میزان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *