ورود گرد و خاک از عراق به نوار غربی کشور/ کاهش دید در 12 استان

11:46 - 05 تير 1394
کد خبر: ۵۶۶۴۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: طبق پیش بینی های این سازمان گرد و خاک از کشور عراق وارد نوار غربی کشور شده و طی روزهای آینده شعاع دید در 12 استان کشور را کاهش خواهد داد.
ورود گرد و خاک از عراق به نوار غربی کشور/ کاهش دید در 12 استانامیر حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره وضعیت هوا در سه روز آینده اظهار کرد: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور گرد و خاک از کشور عراق وارد نوار غربی کشور شده به طوری که استان‌ها کرمانشاه، ایلام ، لرستان را تحت تأثیر قرار داده و شعاع دید در 12 استان کشور کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: در حقیقت با بروز دوباره پدیده گرد و خاک، دید ساکنان پل زهاب در کرمانشاه به یک کیلومتررسیده است که این میزان در سردشت در آذربایجان غربی به دو کیلومتر، اراک 2 هزار و 500 متر و الیگودرز در لرستان به سه کیلومتر می رسد. به طوری که می توان گفت بر اثربروز گرد و خاک شعاع دید مردم دراین مناطق بسیار پایین امده است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان این مطلب که گرد و غبار به مناطق استان مرکزی نیز کشیده شده است، افزود: طی سه روز آینده در استان‌ها خراسان رضوی، جنوبی، شرق یزد، شرق اصفهان، جنوب سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان، بوشهر، سمنان، قم، مرکزی، تهران و البرز در برخی ساعات شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که این امر موجب بروز گرد و خاک خواهد شد.

به گفته نقشینه پدیده گرد و خاک و وزش باد در سه روز آینده سبب خواهد شد که خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج شود که در برخی مناطق طول موج ها به 2 تا سه متر خواهد رسید.

وی به وضعیت بارش‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: از بعد از ظهر امروز بارش باران در مناطقی از آذربایجان غربی و شرقی آغاز خواهد شد، همچنین در اردبیل، شمال زنجان و سواحل دریای خزر علاوه براین ارتفاعات البرز در استان ها قزوین، تهران، سمنان، خراسان شمالی به صورت خفیف و پراکنده رگبار باران گاهی رعد و برق راه خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خاتمه تصریح کرد: ساکنان شمال آذربایجان شرقی و غربی فردا شاهد رگبار باران خواهند بود، همچنین بارش مناطقی از خراسان شمالی، رضوی ، گلستان و ارتفاعات سمنان را در بر خواهد گرفت.


انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *