بخش‌های زیادی از متن آماده شده است/ فعلا تمدید در دستور کار نیست

11:02 - 06 تير 1394
کد خبر: ۵۶۷۷۴
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: مذاکره‌کننده ارشد کشورمان گفت: فعلا تمدید در دستور کار ما نیست، بنای ما این است که در تاریخی که تعیین شده به یک جمع بندی برسیم؛ و اگر مقدور نشود، ممکن است کار ما چند روزی ادامه پیدا کند تا بشود جمع بندی کرد.
به گزارش : سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه روز شنبه در وین گفت: فعلا تمدید در دستور کار ما نیست، بنای ما این است که در تاریخی که تعیین شده به یک جمع بندی برسیم؛ و اگر مقدور نشود، ممکن است کار ما چند روزی ادامه پیدا کند تا بشود جمع بندی کرد.

عراقچی خاطرنشان کرد: به‌دنبال رسیدن به جمع‌بندی هستیم و در این دوره بنای تمدید به‌صورت ادوار قبلی را نداریم که چندین ماه تمدید بشود ولی ممکن است چند روزی نیاز باشد که کار ادامه پیدا کند.

معاون وزیر خارجه در خصوص میزان پیشرفت مذاکرات گفت: فکر می‌کنم در موقعیتی نیستم که از درصد پیشرفت خاص صحبت کنم به‌خصوص که کار در بعضی قسمت‌ها کمی جلو رفته و در بعضی قسمت‌ها کیفی جلو رفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: ما یک متن اصلی توافق داریم و چندین متن ضمیمه و هرکدام از اینها یک مقداری کار جلو رفته است و نمی‌شود در مجموع الآن جمع‌بندی کرد که چقدر کار جلو رفته است ولی بخش نسبتا خوبی از کارها انجام شده است، قسمت زیادی از متن‌ها نهایی شده است ولی آن قسمت‌هایی که باقی مانده ارزش کیفی و محتوایی خودش را دارد که باید در خصوص آنها توافق شود.

عراقچی اظهار داشت: اجازه بدهید مذاکرات روند خودش را طی کند، ما در خیلی از موارد در لوزان به راه‌حل‌های خوبی رسیدیم و الان آن راه‌حل‌ها پیاده می‌شود؛ ولی در بعضی موارد در لوزان به راه‌حل نرسیدیم و برخی راه‌حل‌هایی که در لوزان به آنها رسیدیم نیز پاسخگو نیست؛ به‌خصوص اینکه بعد از لوزان برخی از کشورهای 1+5 اظهاراتی داشتند و مواردی را مطرح کردند و تغییراتی در مواضعشان مشاهده شد، و این یک مقدار زیادی کار را سخت‌تر کرده است؛ ما در حال بحث در این موارد هستیم وامیدواریم بتوان اینها را مجدداً به یک نظم معقول درآورد، تا ان‌شاءالله کار نگارش را در پی آن انجام داد.

منبع: العالم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *