سازمان پزشکان بدون مرز باید برای جلب اعتماد مردم در کمک رسانی بدون گرایش سیاسی تلاش کند

16:57 - 06 تير 1394
کد خبر: ۵۶۹۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی توسعه همکاری های بیش از پیش با سازمان پزشکان بدون مرز در نقاط مختلف دنیا را دارد، گفت: سازمان پزشکان بدون مرز باید سعی در جلب اعتماد مردم در کمک رسانی با اهداف بشردوستانه بدون گرایش سیاسی داشته باشد.
به گزارش گروه سیاسی ، «مگدیتچ ترزان» رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه  امروز با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تقدیر از فعالیت های این سازمان جهت امدادرسانی در مناطق بحرانی اظهار کرد: سازمان پزشکان بدون مرز باید سعی در جلب اعتماد مردم در کمک رسانی با اهداف بشردوستانه بدون گرایش سیاسی داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اظهار تأسف از ادامه بحران‌های موجود در منطقه افزود: سیاست های قدرت‌های جهانی عامل اصلی ادامه وضعیت نابسامانی کنونی در بسیاری از مناطق جهان است و متأسفانه این کشورها همواره مدعی حقوق بشر هستند.

وی در ادامه بی تفاوتی نسبت به جنایات گروه‌های تروریستی را عامل گسترش این پدیده زشت در جهان دانست.

بروجردی در پایان بر آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری های بیش از پیش با سازمان پزشکان بدون مرز در نقاط مختلف جهان تأکید کرد.

همکاری ایران با سازمان پزشکان بدون مرز می تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورهای منطقه باشد

در ادامه این دیدار «مگدیتچ ترزان» رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه با قدردانی از همکاری و مساعدت جمهوری اسلامی ایران در برنامه های انساندوستانه این سازمان در منطقه بویژه در افغانستان و عراق تاکید کرد: همواره ارتباط بسیار مثبتی در جهت اهداف انساندوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و این سازمان وجود داشته است و این همکاری می تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورهای منطقه باشد.

وی با تشریح فعالیت های سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه در غزه، یمن، عراق و افغانستان افزود: این سازمان در حد توان خود علاوه بر کمکهای بشردوستانه و پزشکی سعی دارد مشکلات معیشتی مردم این مناطق را به مردم جهان برای کمک نشان دهد.

پایان پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *