نعمت زاده: واردات را کاهش داده‌ایم/ نسخه ایران برای کاهش مشکلات اقتصادی ونزوئلا!

12:59 - 07 تير 1394
کد خبر: ۵۷۰۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر اخیر روحانی به ونزوئلا و در نظر گرفتن خط اعتباری 500 میلیون دلاری بین این دو کشور، گفت: ونزوئلا 90 درصد درآمدهای خود را ازفروش نفت به دست می آورد و نوسان قیمت نفت بر اقتصاد این کشور تاثیرگذار است بنابراین تلاش ما این است که با گسترش همکاری‌ها میان دو کشور مشکلات این کشور را کاهش دهیم.
به گزارش ، محمد رضا نعمت زاده در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن برگزار شده است با اشاره به اینکه به رغم همه محدودیت هایی که کشور با آن مواجه است بخش صنعت، معدن و تجارت با روند رو به رشدی در حال پیشروی است اظهار کرد: با تلاش همکاران، واحدهای تولیدی و تلاشگران و فعالان عرصه اقتصادی توانستیم روند منفی رشد این بخش از اقتصاد کشور را به مثبت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: 3درصد رشد اقتصادی که در سال گذشته شاهد آن بودیم 1.7 درصد به بخش صنعت، معدن و تجارت تعلق داشته که از این میزان 1.1 درصد مربوط به صنعت، یک درصد به معدن و نیم درصد نیز به بخش تجارت اختصاص داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به رشد 19 درصدی صادرات غیرنفتی نیز دراین مدت اشاره کرد و گفت: این در حالیست که واردات در مدت مذکور کمی بیش از 5درصد رشد داشته که عمدتا در بخش کالاهای واسطه ای و سرمایه ای بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد کاهش واردات کالاهای مصرفی بوده ایم ابراز امیدواری کرد این روند ادامه پیدا کند.

نعمت زاده در ادامه سخنان خود وظیفه دولت و به دنبال آن وزارت صنعت، معدن و تجارت را پشتیبانی منطقی از فعالان اقتصادی ذکر کرد و افزود: این وظیفه خطیر را تا جایی که امکان داشته باشد پیگیری خواهیم کرد گرچه در این راه همراهی و ارتباط تنگاتنگ با سیستم بانکی ، وضع قوانین و مقررات باید وجود داشته باشد.

وی به لایحه رفع موانع تولیدی رقابت پذیر اشاره کرد و گفت: این لایحه زمینه های مناسب را برای بهبود فضای کسب و کار به وجود خواهد آورد و امیدواریم با تصویب هر چه زودتر آئین نامه های آن، مراحل اجرایی کردن آن فراهم شود.

وی با اشاره به سفر اخیر روحانی به ونزوئلا و در نظر گرفتن خط اعتباری 500 میلیون دلاری بین این دو کشور، اضافه کرد: ونزوئلا 90 درصد درآمدهای خود را ازفروش نفت به دست می آورد و نوسان قیمت نفت بر اقتصاد این کشور تاثیرگذار است بنابراین تلاش ما این است که با گسترش همکاری‌ها میان دو کشور مشکلات این کشور را کاهش دهیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *