انفجار فضاپیمای ناسا سه دقیقه پس از پرتاب

10:13 - 08 تير 1394
کد خبر: ۵۷۱۹۶
خبرگزاری میزان : این سومین بار است که پرتاب راکت شاهین 9 با شکست مواجه می شود.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی (RT) روسیه، پرتاب راکت فضایی ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی به شکست انجامید. 

موشک بدون سرنشین شاهین 9 (Falcon 9) حامل 2 تن آذوقه و ذخایر مورد نیاز ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، دقایق کوتاهی پس از پرتاب از دماغه کاناورال در ایالت فلوریدای آمریکا در آسمان منفجر شد.

در پی انفجار راکت حامل محموله SpaceX Dragon،  شرکت SpaceX اعلام کرد دلیل این انفجار بروز برخی ناهنجاری ها در لحظه اوجگیری راکت بوده است.


این سومین بار است که پرتاب راکت شاهین 9 با شکست مواجه می شود. پرتاب این راکت سایز متوسط در سال 2012 نیز به مشکل برخورده بود. در سه سال گذشته، 6 محموله فضایی توسط این نمونه راکت براساس قرارداد 1.6 میلیارد دلاری SpaceX با ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شده است. 

همچنین بنا به گزارش پایگاه آمریکایی نشریه تایم (Time)، این محموله 4 تنی حاوی موادغذایی برای فضانوردان، قطعات یدکی و یک قطعه مبدل با وزن بیش از 1000 پوند (500 کیلو) بوده است که برای انجام فرایند اتصال به ایستگاه فضایی در مأموریت های باسرنشین آینده ناسا، به وسیله شرکت بوئینگ ساخته شده بود.

این مبدل نقش تعیین کننده ای در طرح های آینده دولت آمریکا برای ارسال فضانورد به فضا به وسیله موشک های باسرنشین به جای شاتل های فضایی ایفا می کند.

قرار بود پس از انتقال قطعه، فضانوردان در مأموریت های بعدی آن را به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کنند.

موشک پرتابگر Falcon 9 تنها تا چنددقیقه پس از پرتاب کاربرد دارد و سپس بقایای آن در بازگشت به زمین جمع آوری می شود.

 

 

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *