اعلام برنامه‌های "محفل مهر و ماه" در نمایشگاه قرآن

11:26 - 08 تير 1394
کد خبر: ۵۷۲۲۴
خبرگزاری میزان: جزئیات ویژه برنامه «محفل مهر و ماه» در دو بخش نمایش های آیینی - سنتی و خیابانی اعلام شد.
به گزارش ،«محفل مهر و ماه» عنوان مجموعه‌ای از برنامه‌های نمایشی است که با هدف ترویج فرهنگ علوی و آشنایی با گونه‌های متفاوت نقل و نمایش مرتبط با آن در فرهنگ سنتی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در کنار قبور مزار شهدای گمنام در بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

به این ترتیب نمایش های آیینی سنتی در بخش پرده خوانی، سقاخانه اسماعیل طلایی، نظام ­الدین قصاب، دختر یهودی، ضامن آهو،‌ جاصم عرب، جوانمرد قصاب،‌ متوکل بنی عباس،‌ سیدابراهیم قهوه ­چی،‌ حاج محمد بصره ­ای و عاق والدین خوانده می شود.

در بخش شبیه خوانی، نار نمرودی،‌ ذبح اسماعیل، مهمان شدن گبر در خانه ابراهیم (ع)، عدالت سلیمان، هفت دربندی یوسف،‌ صبر ایوب علویه، نبوت موسی، خاتم دزدی اجرا می شود. در بخش علی نامه خوانی نیز جنگ بدر، جنگ خندق، جنگ احد، جنگ صفین، وفات خدیجه، قضاوت امیر داستان قصاب،‌ قضاوت امیر داستان سعدبن معاذ اجرا می شود.

همچنین منقبت خوانی، معرکه مسأله، مدح و ثنا و پیش خوانی از دیگر برنامه های این ویژه برنامه است.

در بخش اجرای نمایش های خیابانی نیز نمایش های «شمیم» کاری از روح الله سنایی، «نذر» کاری از احمد صمیمی،‌ «حشمت سلیمان نبی» کاری از شهاب راحله،‌ «روایت های از توبه» کاری از فیروز حیدرزاده، «مسافر» کاری از فرامرز قلیچ خانی،‌ «من بچه شیعه» کاری علی رحیمی،‌ «از سنگ و خرما» کاری از کاوه مهدوی، «بیداری» کاری از رضا منصوری،‌ «جان و جن» کاری از علی محمدرادمنش اجرا خواهد شد.

این ویژه برنامه در این ایام از ساعت 21:30 تا 23 برگزار می شود. بخش «شهر فرشته‌ها» نیز ویژه نمایش‌های کودکان و نوجوانان است و به ارائه آثار نمایشی براساس قصه‌های قرآنی می‌پردازد.

برنامه‌های «محفل مهر و ماه» با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، در تهران و 20 استان کشور برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *