«کسب درامد اینترتی برای کاربران» شعار کلاهبرداران فضای سایبر

12:55 - 08 تير 1394
کد خبر: ۵۷۲۳۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: به منظور پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی، رئیس پلیس فتای استان یزد با اشاره به شعار کلاهبردارن با عنوان «کسب درآمد اینترنتی برای کاربران» به شهروندان هشدار داد.
به گزارش گروه ، سرهنگ حسین رضایی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و به منظور پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد و از آنها خواست موارد ذیل را همیشه رعایت کنند؛

-  برای پیشگیری از برداشت های غیر مجاز از حساب های بانكی و از طریق اینترنت به هیچ عنوان اطلاعات عابر بانك خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و تا حدامکان از مراجعه به كافی نت ها برای رصد كردن حساب هایتان پرهیز كنید.

-   اطلاعات مربوط به حساب بانكی خود را روی رایانه ذخیره نكنید.

-   به هیچ وجه رایانه خود را برای تعمیر به افراد ناشناس تحویل ندهید و در هنگام تعمیر و نصب هرگونه برنامه توسط مراكز تعمیر، در كنار رایانه خود حضور داشته باشید.

-      از اشتراك گذاری فیلم ها و تصاویر خصوصی در فضای مجازی پرهیز کنید و به افراد غریبه ای كه در تالار های گفتگو و شبكه های اجتماعی مجازی آشنا می شوید اعتماد نكنید. 

-      خانواده‌ها با آموزش به كودكان از فرزندان خود بخواهند در حوزه مجازی به درخواست كاربرانی كه نمی‌شناسند پاسخ ندهند و به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای افراد ناشناس ارسال نكنند. 

-      والدین بر خرید و استفاده از بازی های رایانه ای فرزندان خود نظارت كافی داشته باشند.

-      از فروشگاه‌های اینترنتی خرید كنید كه آنها را می شناسید.

-      كلاهبرداران فضای سایبر با شعار «كسب درامد اینترنتی برای كاربران» اقدام به فریب آنها و سرقت اطلاعات شان می كنند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *