رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هوا گرم‌تر می‌شود مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

13:49 - 08 تير 1394
کد خبر: ۵۷۲۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: شرکت توانیر طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به شروع فصل تابستان و براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای آینده، از هموطنان درخواست می‌شود مدیریت مصرف برق را به ویژه در ساعت‌های اوج بار (ساعات 12تا 16 و 19 تا 23) در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش ، شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با انتشار اطلاعیه‌ای با توجه به فرارسیدن فصل گرما و بالا رفتن مصرف برق، مشاركت گسترده مشتركان در اعمال مديريت مصرف به منظور اقدام‌های پیشگیرانه در جهت پایداری شبکه را خواستار شد.

در اين اطلاعيه آمده است: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع می‌رساند، گرمای هوا که نسبت به سال گذشته زودتر شروع و تداوم بیشتری نیز داشته، باعث افزایش فزاینده مصرف برق شده است.

از این رو، با توجه به شروع فصل تابستان و براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای آینده، از هموطنان درخواست می‌شود مدیریت مصرف برق را به ویژه در ساعت‌های اوج بار (ساعات 12تا 16 و 19 تا 23) در دستور کار خود قرار دهند و همچنان با صرفه‌جویی در مصرف، کارکنان صنعت‌ برق را برای ارایه خدمت بهتر و تامین برق پایدار یاری رسانند.

بدیهی است که صنعت برق با آمادگی کامل در همه بخش‌های تولید، انتقال و توزیع، تمام تلاش خود را برای تامین برق پایدار به کار گرفته است.

راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:
خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد است، تا حدامکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جارو برقی به صورت هم‌زمان در ساعات اوج بار، استفاده نشود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *