دستگیری 5369 قاچاقچی مواد مخدر در 14 ماهه گذشته / رشد 50 درصدی رسیدگی به پرونده های قدیمی

17:45 - 08 تير 1394
کد خبر: ۵۷۳۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از کشف بیش از 90 تن انواع مواد مخدر و دستگیری 5369 قاچاقچی مواد مخدر در 14 ماه گذشته خبرداد و گفت: دستگاه قضایی با سودجویان و سوداگران مرگ برخورد قاطعی خواهد کرد.
حجت الاسلام صادق اکبری در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران باوفایش گفت: قاچاق مواد مخدر و سوخت و دیگر کالاها همواره استان را تهدید می کند بنا بر این دستگاه قضایی با تعامل دستگاه های مرتبط برخوردهای قانونی قاطع و سریعی را در خصوص مبارزه با سوداگران مرگ اعم از وارد کنندگان، توزیع کنندگان و حتی مصرف کنندگان مواد مخدر به کار گرفته است.

وی گفت: بیش از 70 تن از انواع  مواد مخدر در سال 93کشف و  حدود 3869 نفر قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر و مجازات شده اند و 171 باند مواد مخدر متلاشی شده است؛ همچنین از آغاز سال 94 تا کنون نیز بیش از 1500 نفر قاچاقچی دستگیر و 20 تن از انواع مواد مخدر کشف وضبط شده است.

 دستگیری چهار شبکه اصلی قاچاق مواد مخدر در سال 93

این مسئول عالی قضایی با اشاره به شناسایی و دستگیری چهار شبکه اصلی قاچاق مواد مخدر دراستان اضافه کرد: درسال 93 شبکه بین المللی معروف به تمساح خلیج که در قاچاق و انتقال بیش از 400 تن مواد مخدر از سواحل پاکستان به سواحل استان در سطح منطقه فعالیت داشته اند منهدم  که 26 نفر از اعضای این شبکه دستگیر و پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس درحال رسیدگی است.

وی افزود: شبکه دوم ترانزیت مواد مخدر به سرکردگی شخصی به نام (ح-ح) معروف به هوشنگ که در زمینه حمل بیش از یکصد تن مواد مخدر فعالیت داشته، منهدم شده است و 42 نفر از مرتبطین این شبکه دستگیر شده اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه از متلاشی شدن باند دیگر مواد مخدردر استان  و هلاکت یکی از اشرار مسلح این باند خبر داد و گفت: شبکه سوم به سرکردگی شخصی  به نام (ع- ش) در سال گذشته متلاشی شد  که خوشبختانه منتهی به هلاکت این فرد شد که با توجه به گزارش مرجع انتظامی یکی از اشرار مسلح و دارای 18 فقره سابقه شرارت، قاچاق مواد مخدر، مشارکت در قتل و گروگان گیری بوده است.

وی ادامه داد: شبکه چهارم باند مواد مخدر معروف به  دوران که درزمینه ترانزیت بیش از یکصد تن مواد مخدر فعالیت داشته است درطی یکسال گذشته منهدم و اعضای آن نیز شناسایی و دستگیر شده اند.

حجت الاسلام اکبری همچنین از شناسایی باندی در یکی از ادارات کل استان هرمزگان خبرداد و گفت: اعضای این باند که با زد و بند ، جعل و رانت اطلاعاتی اراضی دولتی و ملی را حیف و میل کرده اند شناسایی و تعداد 4نفر از آنان نیز دستگیر شده اند و تحقیقات دراین زمینه همچنان ادامه دارد.

 رفع تصرف یک هزار و 513 هکتار از اراضی ملی به بیت المال

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از رفع تصرف یک هزار و 513 هکتار از اراضی ملی خبر داد و بیان کرد: در راستای مبارزه با فساد مالی با فعال کردن شورای حفاظت از اراضی ملی و دولتی در پدیده شوم زمین خواری اقدامات قانونی لازم را انجام داده ایم و دراین راستا یک هزار و 513 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با اجرای احکام قطعیت یافته دادگاه توسط ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست رفع تصرف و به بیت المال بازگشته است.

رشد 50 درصدی رسیدگی به پرونده های قدیمی

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده های قدیمی گفت: رشد رسیدگی به پرونده های قدیمی  و مسن در محاکم معادل 50 درصد و در دادسراها 33 درصد نسبت به سال های گذشته بوده است. همچنین در پرونده های دادگاه های تجدیدنظر با 7/30 درصد و دادگاه کیفری استان 8/42 درصد ودر دادگاه عمومی انقلاب نیز معادل 60 درصد و دادگاه های بخش حدود 30 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: تسریع در اجرای احکام مدنی و کیفری یکی دیگر از دستاوردهای دستگاه قضایی استان است که  در اجرای احکام کیفری بیش از 26 درصد موجودی پرونده ها و اجرای احکام حقوقی حدود 33 درصد کاهش مواجه بوده است که در مجموع درسال 93 استان هرمزگان با کاهش 4/25 درصدی موجودی پرونده ها بیشترین کاهش را در مقایسه با سایراستان ها داشته است. وی اظهار امیدواری کرد این روند با تلاش و مجاهدت کلیه قضات و کارکنان محترم اداری استان تداوم یابد.

کسب رتبه پنجم ارتقای امنیت در کشور

 این مسئول عالی قضایی در ادامه تصریح کرد: توجه جدی به ارتقای امنیت در استان یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی در سال 93 بوده است که با تلاش دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های ذیربط امنیت قابل قبولی دراستان حکم فرما شده است که کسب رتبه پنجم درکشور حکایت ازاین امر مهم دارد.

 وی از مبارزه قاطع و عادلانه با انواع فساد دراستان خبر داد و گفت: دستگاه قضایی در بخش مبارزه با مظاهر فساد اخلاقی نسبت به متلاشی کردن باندهای فساد و فحشا و برخورد قاطعانه با متجاوزین به نوامیس مردم احکام لازم را صادر و پس از قطعیت، احکام مربوطه در ملاء عام با حضور جمع کثیری از مردم اجرا شده است .

رئیس کل دادگستری  هرمزگان  همچنین افزود: افزایش نظارت بر عملکرد مجموعه کارکنان اعم از قضایی واداری به منظور صیانت از شان و جایگاه آنان از دیگر اقدامات قضایی استان است که با تشکیل هیئت های نظارت و بازرسی از کلیه حوزه های قضایی استان بازدید و بازرسی نموده که در مقایسه با سال های گذشته رشد صد درصدی را نشان می دهد.



ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
اي كاش بجاي دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر ، قاچاقچيان كالا دستگير ميشدند . موارد جالب توجهي توسط دادستان كل مطرح گرديد مبني بر اينكه از يك طرف بخاطر مبارزه با مواد مخدر تشويق ميكنند از طرفي جوسازي كه چرا اعدام ميكنيد . چقدر خوب بود قاچاقچيان مواد مخدر بدون اينكه آنرا در داخل كشور تخليه كنند براحتي با نصب چي پي اس آنرا از كشور ترانزيت ميكردند و اين مواد به سمت اروپا ميرفت و روزگار جامعه شان را به تباهي ميكشيد اما وارد كشورمان نميشد و بازاي اين همه هزينه و شهادت مامرين مرزي و ديگر عزيزان ، با قاچاق كالا بشدت مواد مخدر برخورد ميشد . اينگونه قاچاق كالا كه ضربات بسيار شديدتري نسبت به مواد مخدر بر جامعه دارد به حداقل ميرسيد .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *