رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خصوصی‌سازی به بیراهه رفته است/ صنعت بدون تامین سرمایه در گردش فلج می‌شود

12:02 - 09 تير 1394
کد خبر: ۵۷۴۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت ما بانک محور است، گفت: خصوصی سازی نیز تاکنون به بیراهه رفته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، رضا رحمانی صبح امروز (سه شنبه) در همایش روز ملی صنعت و معدن گفت: دولت باید سهم تولید را از هدفمندی و دیگر بخش ها بپردازد زیرا لازمه بقای بخش تولید جبران هزینه ها است.

وی خطاب به وزیر صنعت گفت: دولت باید بخش معدن را از تولید بپردازد، هنوز 65 درصد از این سهم پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره اصل 44 قانون اساسی گفت: متاسفانه اصل 44 به بیراهه رفته و باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت ما در وضعیت بحران قرار ندارد اما مشکل اصلی عدم بهبود فضای کسب و کار است. درست است که تورم به 15 درصد کاهش یافته اما رکود بی سابقه این کاهش را جبران کرده است و کشور در رکود بسیار بدی به سر می برد دولت باید به این رکود توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به سرمایه در گردش در حوزه صنعت گفت: صنعت ما بانک محور است و سرمایه  در گردش مناسبی ندارد اگر منابع ترزیق نشود صنعت فلج خواهد شد.

رحمانی ادامه داد: بخش دیگری که باید مورد توجه دولت قرار گیرد توسعه صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه است دولت باید به هیچ کالایی که در داخل تولید می شود اجازه واردات ندهد به عنوان مثال قطعات خودرو سازی نباید وارد شود و باید در داخل تولید شود در مجموع استفاده از کالاهای ساخته در داخل و ورود علوم و فنون به کشور باید از ضروریات دولت باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *