برگزاری انتخابات الکترونیکی میزان خطا را به حداقل می‌رساند

8:05 - 13 تير 1394
کد خبر: ۵۷۶۱۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس کاهش میزان خطا و صرفه جویی در وقت و هزینه را از محاسن برگزاری انتخابات الکترونیکی برشمرد و اجرای طرح استانی شدن انتخابات از عامل ارتقای جایگاه قوه مقننه و تثبیت جایگاه نمایندگان دانست.
برگزاری انتخابات الکترونیکی میزان خطا را به حداقل می‌رساندابراهیم نکو در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان در مورد برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی اظهار کرد: اولین موضوع که در این مورد باید بررسی کنیم این است که برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی تا چه اندازه در جامعه می تواند با استقبال روبرو شود ضمن اینکه باید مردم را قانع کرد که ما نمی توانیم برگزاری انتخابات را به شیوه سنتی جلو ببریم.

 
وی افزود: برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی یک تکنیک‌نویسی است که در سایر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین ما نیز برای اینکه از قافله عقب نمانیم باید از این شیوه برای برگزاری انتخابات استفاده کنیم همچنین، لازمه برگزاری انتخابات الکترونیکی این است که محاسن آن را درک کرده و نسبت به برطرف کردن معایب آن نیز اقدام کنیم.


نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در بیان محاسن برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی تصریح کرد: این روش خطا را در مراحل انتخابات به حداقل می‌رساند ضمن اینکه می‌توانیم اشتباهاتی که حین برگزاری انتخابات از چشم انسان دور می‌ماند را اصلاح کنیم همچنین، این روش موجب صرفه‌جویی در زمان شده و هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.    


نکو در بیان معایب مربوط به برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی عنوان کرد: در این روش باید ببینیم که آیا  زیرساخت‌ها برای برگزاری این نوع انتخابات در سال جاری فراهم شده است البته اگر بتوانیم برای آموزش‌های لازم جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی  برنامه‌ریزی کنیم معایب می‌تواند ظهور نکند و آنچه مسلم است معایب نمی‌تواند مانع اجرای این پروژه مهم شود ضمن اینکه با احتمالات هم نمی‌توان یک تصمیم مهم را معطل کرد.


 وی افزود: برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی باید به صورت جامع به این موضوع نگاه کنیم و برای رخدادهای احتمالی حین برگزاری این نوع انتخابات تدبیری بیندیشیم.


عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در مورد طرح استانی شدن انتخابات یادآورشد: با وجود اینکه برای اجرای این طرح در برگزاری انتخابات سال جاری دیر شده است ولی در کل طرح استانی شدن انتخابات آثار مثبت فراوانی دارد و معایب کمتری نیز نسبت به سایر طرح‌ها دارد و موجب ارتقای جایگاه قوه مقننه می‌شود و انتخابات را از حالت روزمرگی و سطحی‌نگری خارج کرده و جایگاه کاندیداها را به کلان‌نگری و تصمیم‌گیری مبتنی بر عقلانیت ارتقا می‌دهد.


این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین محاسن این طرح این است که نماینده بجای اینکه ناخواسته به دخالت در امور سایر مسئولان استان بپردازد و به نوعی برگزاری این نوع انتخابات جایگاه نمایندگان را تثبیت می‌کند ضمن اینکه مسئولان هم به وظایف خود عمل کرده و از نماینده استان انتظار دخالت در امور را نخواهند داشت.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *