رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشخیص آسیب مغزی با هدفون

12:46 - 10 تير 1394
کد خبر: ۵۷۶۵۰
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان : محققان یک آزمایش فشار مغز را با استفاده از یک هدفون ویژه طراحی کرده ‏اند که می‏تواند عفونت‏ ها و آسیب‏ های خطرناک سر را شناسایی کند.
گروه فضای مجازی : این هدفون که تحلیل‏کننده فشار مایع مغزی و حلزونی (CCFP) نام گرفته، به اندازه‌گیری مایع بین گوش و مغز می‏پردازد. در این رویکرد جدید، بیمار هدفون CCFP را روی سر گذاشته و گوشی‏ های آن را که از سوی دیگر به رایانه متصل است، درون گوشش قرار می‏دهد. این کار به پزشکان اجازه می‏دهد تا فشار مایع درون جمجمه را بدون نیاز به جراحی یا فرآیندهای دردناک نخاعی اندازه‏ گیری کنند.
این دستگاه در حال حاضر در بیمارستان عمومی ساوث‏همپتون مورد استفاده است. به‌طور خاص، آزمایش‌های فشار به اندازه ‏گیری مایع توسط کانالی می‏پردازند که گوش داخلی را به مغز مرتبط می‏کند.از آنجایی که مایع گوش و مغز با هم مرتبط هستند، هرگونه تغییر در فشار درون مغز توسط یک تغییر متناسب در گوش منعکس می‏شود.
تغییرات در مایع درون جمجمه زمانی رخ می‏دهد که مغز در نتیجه آسیب یا عفونت متورم شده و با جلوگیری از جریان خون، ‏ مغز را از اکسیژن مورد نیاز برای عملکردش محروم کند. این مایع در حال حاضر تنها از طریق سوراخ کردن جمجمه و قرار دادن یک کاشت فشار در مغز یا انجام پوکسیون نخاعی قابل اندازه‏ گیری است. در روش پوکسیون نخاعی، از مایع مغزی نخاعی با استفاده از یک سوزن نمونه ‏برداری می‏شود. قرار است از این هدفون‏ ها برای تشخیص و درمان بیماری‏ هایی مانند مننژیت، صدمات ضربه مغزی و همچنین نظارت و مدیریت بیماران در حال کما استفاده شود.
هدفون CCFP همچنین توسط ناسا برای بررسی سطوح فشار در فضانوردان به‌منظور کمک به رفع مشکلات بینایی مرتبط با فضا و بیماری‏ ها مورد استفاده قرار گرفته است. پزشکان معتقدند از این روش می‏توان برای تمایز قائل شدن بین آسیب سر و اختلال استرس پس از سانحه در سربازانی که از جنگ بازگشته‏ اند، استفاده کرد.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *