داوران سیزدهمین دوره جایزه قلم زرین معرفی شدند

11:11 - 13 تير 1394
کد خبر: ۵۷۹۷۷
خبرگزاری میزان: دبیر سیزدهمین جایزه قلم زرین، اسامی داوران و سرگروه‌های پنج بخش این جایزه، یعنی نقد و پژوهش ادبی، شعر بزرگسال، شعر کودک و جوان، داستان بزرگسال و داستان کودک و نوجوان را اعلام کرد.
به گزارش ، کامران پارسی نژاد دبیر سیزدهمین جایزه قلم زرین، اسامی داوران و سرگروه‌های پنج بخش این جایزه، یعنی نقد و پژوهش ادبی، شعر بزرگسال، شعر کودک و جوان، داستان بزرگسال و داستان کودک و نوجوان را اعلام کرد.

داوران بخش نقد و پژوهش ادبی: دکتر انسیه خزئلی، دکتر ابراهیم خدایار و دکتر محمود بشیری

داوران بخش شعربزرگسال: علی‌محمد مودب ،کامران شرفشاهی و عباس براتی‌پور.

داوران بخش شعر کودک و نوجوان: افسانه شعبان نژاد،مهری ماهوتی و حمید هنرجو.

داوران بخش داستان بزرگسال: محمدعلی گودینی ، مریم مقانی و سهیلا عبدالحسینی.

داوران بخش داستان کودک و نوجوان:دکتر محسن پرویز،یوسف قوجق و مریم شریف‌رضویان.

دبیر سیزدهمین بخش جایزه قلم زرین، دکتر محمود بشیری را سرگروه بخش نقد و پژوهش ادبی، عباس براتی‌پور را سرگروه بخش شعر بزرگسال،حمید هنرجو را سرگروه بخش شعر کودک و نوجوان، سهیلا عبدالحسینی را سرگروه بخش داستان بزرگسال و دکتر محسن پرویز را به عنوان سرگروه داوران بخش داستان کودک و نوجوان اعلام کرد.

گفتنی است در مراسم اختتامیه این برنامه که فردا در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود، از استاد فرج‌الله سلحشور، بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان هنرمند متعهد که در ضمن یکی از اعضای انجمن قلم ایران نیز هست، ، برای بیش از سه دهه فعالیت ارزشمند هنری او، قدردانی می‌شود.

در این مراسم، که امسال سیزدهمین دوره آن برگزار می‌شود، همچنین محمدرضا سرشار رئیس هیات مدیره انجمن قلم، پارسی نژاد، دبیر جشنواره و سرگروه‌های هریک از بخش‌های داوری به ارائه گزارشی درباره روال اجرایی سیزدهمین جایزه قلم زرین خواهند پرداخت.

در نهایت، در این مراسم که همزمان با روز ملی قلم برگزار می‌شود ضمن معرفی برگزیدگان در هر یک از این بخشها ، با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر بعمل خواهد آمد.

گفتنی است: جایزه قلم زرین که معتبرترین و بادوام‌ترین جایزه ادبی غیر دولتی کشور است، در سال 1380 توسط انجمن قلم ایران تاسیس شد؛ و تا سال گذشته در سه رشته داستان، شعر، پژوهش و نقد ادبی به شناسایی و معرفی کتب برگزیده یا تقدیری سال قبل می‌پرداخت. اما از سال جاری، دو بخش شعر و داستان کودک و نوجوان را نیز به آن افزوده است.

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره قلم زرین،فردا یکشنبه 14 تیر، از ساعت 18 تا 20 در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان حافظ تقاطع سمیه برگزار می‌شود و حضور در این مراسم، برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *