جزییات مراسم شب‌های قدر در ۵ دانشگاه تهران

8:29 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۱۲۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: مراسم احیای شب‌های قدر امسال نیز با حضور عزاداران مولای متقیان در برخی از مساجد دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی میزان، امسال نیز مساجد دانشگاه‌‌ها با وجود پایان یافتن امتحانات برخی از رشته‌های تحصیلی و تعطیلی دانشگاه با فرا رسیدن لیالی قدر  میزبان سوگواران و عزاداران امام علی( ع) امام اول شیعیان هستند.جزییات مراسم شب‌های قدر در ۵ دانشگاه تهران

مساجد دانشگاه‌‌ها در این شب‌ها با برگزاری ادعیه، مراسم عزاداری و احیا پذیرای دانشگاهیان، دانشجویان و عموم مردمی هستند که  این مساجد را برای برگزاری مراسم شب‌های قدر انتخاب کردند.

مراسم احیای شب‌های قدر در روزهای 14 ،16 و 18 تیرماه در مساجد دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت و امام صادق (ع) برگزار می‌شود، برنامه مساجد برخی از دانشگاه‌های تهران در لیالی قدر به شرح زیر است:

دانشگاه امام صادق (ع)

مراسم پرفیض احیای شب‌های قدر در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) امسال طبق روال سال‌های گذشته با برنامه‌های سخنرانی، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، مراسم احیاء و مداحی برگزار می‌شود.

 این مراسم طی روزهای 14، 16 و 18 تیرماه از ساعت 22:30  آغاز می‌شود، حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی سخنران شب اول، حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، سخنران شب احیای دوم و حجت الاسلام و المسلمین صدیقی سخنران شب سوم احیا مسجد دانشگاه امام صادق (ع) به شمار می‌روند.

 دعای ابوحمزه ثمالی و مراسم احیاء توسط حجت‌السلام میرلوحی و مداحی توسط امیر عباسی طی این سه شب در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

امسال دومین سالی است که مراسم احیای این دانشگاه بدون حضور آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

 دانشگاه تهران

مراسم شب‌های قدر در مسجد دانشگاه تهران امسال با برگزاری دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مراسم احیا برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قمی سخنران شب احیای نوزدهم و حجت الاسلام قرائتی سخنران شب بیست و یکم و بیست و سوم این دانشگاه است. در این سه شب دعای جوشن کبیر توسط مصطفی سماواتی قرائت شده و مراسم احیا نیز با حضور سخنرانان برگزار می‌شود.

دانشگاه صنعتی شریف

مراسم شب‌های قدر با سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان، مناجات‌خوانی حسن مرصعی در شب نوزدهم و بیست‌ و سوم و حاج احمد عباسی در شب بیست و یکم برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری،‌ جوشن کبیر، قرائت مجلسی قرآن توسط قاریان بین المللی از دیگر برنامه‌های شب‌های قدر در مسجد دانشگاه شریف است.

 دانشگاه امیرکبیر

مراسم شب‌های قدر طی روزهای 14،16 و 18 تیرماه در مسجد دانشگاه امیرکبیر با سخنرانی حجت الاسلام زنجیرزن حسینی طی روزهای 14 و 18 و حاج آقا علوی در روز 16 تیر برگزار می‌شود.

این مراسم با قرائت دعای جوشن کبیر و از ساعت 23:30 در مسجد دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.

دانشگاه علم و صنعت

مراسم شب احیا امسال در مسجد الشهدای دانشگاه علم و صنعت نیز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین کافی سخنران شب نوزدهم، حجت الاسلام ابراهیمی نژاد سخنران شب بیست و یکم و حجت الاسلام بلندی سخنران شب بیست وسوم مراسم احیای امسال در دانشگاه علم و صنعت هستند.

مراسم شب‌های قدر از ساعت 23:30 در مسجد الشهدای دانشگاه علم و صنعت آغاز شده و برگزاری دعای جوشن کبیر، مداحی و احیا از دیگر برنامه‌های این شب‌ها در مسجد دانشگاه علم و صنعت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *