آیت‌الله هاشمی شاهرودی درگذشت آیت‌الله سیدمحمدباقر مهری را تسلیت گفت

10:09 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۱۶۶
خبرگزاری میزان: نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدمحدباقر مُهری را تسلیت گفت.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی درگذشت آیت‌الله سیدمحمدباقر مهری را تسلیت گفت

به گزارش ، در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمدباقر مُهری نماینده آیت‌الله سیستانی در کویت، آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله وإنا إلیه راجعون

با نهایت تأثر و تأسف خبر درگذشت برادر مجاهد حجة‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر مهری(قدس سره) را دریافت کردیم، فردی که تمام عمر با برکت خودرا صرف خدمت به اسلام ومسلمین نمود، او که بدست استاد بزرگمان شهید صدر تربیت شد و فرزند خلفى و با وفایى براى ایشان بود، قدم را بر راه آن شهید عظیم الشأن گذاشت و راه ایشان را در خدمت و دلسوزى برای اسلام و امت ادامه داد، ایشان نمونه بارز یک عالم مبارز و مجاهد در تمام مراحل زندگى خود در جبهه هاى نبرد با دشمنان اسلام بودند چه با فکر و اندیشه و چه با قلم و منبر و محراب خود، ایشان نقش مؤثرى در نشر اندیشه و فکر روشنگر اسلام و دفاع از خط اسلامی اصیل یعنی خط أهل البیت علیهم السلام داشتند.

ودر این راه مجاهدتهایى و سختیهاى زیادى متحمل شدند خصوصاً در زمان طاغوت بعث عراق که مورد تعقیب افراد مزدور بعثی بودند و همچنین متحمل زندانهای متعددی شدند که نتیجه دسیسه هاى آن مزدوران خبیث بود، اما هرگز از مواضع خود بازنگشت و با تأسی از استاد و مربی خود شهید صدر(قدس سره) همچنان استوار و محکم و با عزت نفس و کرامت اصل در راه مبارزه خود ثابت قدم بود تا اینکه مشیت الهی مقدر کرد که پایان زندگی مثمر او در این ماه مبارک و در راه انجام وظیفه دینی و ارشادی خود که راهنمایی و ارشاد مردم بود پایان پذیرد.

خدای متعال ایشان را غریق رحمت کند و با اجداد طاهرینش ائمه معصومین علیهم السلام محشور نماید و در درجه شهداء و صدیقین قرارد دهد (وحسن اولئک رفیقا) و به خانواده و متعلقین و برادران و فرزندان او صبر و اجر جزیل عطا نماید .. (إنه غفور رحیم).

سیدمحمود هاشمی شاهرودی

17/رمضان المبارک/1436هـ

مرحوم سیدمحمد باقر مهری همچنین نماینده مرجعیت شیعه از قم و نجف در این کشور بود که بطور مستمر با تهران و بیت مقام معظم رهبری نیز در ارتباط بود. وی همچنین دبیر کل مجمع علمای شیعه کویت نیز بود. آیة الله سیدمحمدباقر مهری روز گذشته در سن 67 سالگی بر اثر حمله قلبی به لقاء‌الله پیوست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *