کودکان دارای والدین بی‌صلاحیت مشمول فرزندخواندگی می‌شوند

13:08 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۲۴۷
خبرگزاری میزان: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: لایحه اصلاحیه قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست، کودکانی را که والدین آنهاصلاحیت نگهداری از فرزند را ندارند، مشمول فرزند‌خواندگی قرار داده است.
کودکان دارای والدین بی‌صلاحیت مشمول فرزندخواندگی می‌شوندبه گزارش گروه اجتماعی ، ابراهیم غفاری در جلسه بررسی مسائل حقوقی و سرپرستی کودکان تحت پوشش بهزیستی استان تهران  هدف از بررسی مسائل حقوقی فرزندخواندگی با حضور نمایندگان دادستانی را بهره گرفتن از دانش و نظرات آنان در تسهیل و تسریع مراحل فرزندخواندگی با حفظ رعایت حقوق کودکان عنوان کرد.

وی موفقیت در مراحل فرزندخواندگی و سپردن اطفال به خانواده های واجد شرایط را نتیجه افزایش تعامل، انتقال تجربیات و هم اندیشی علمی و کاربردی بین بهزیستی و دادستانی دانست و تصریح کرد: ایجاد وحدت رویه و ارائه راهکارهای مناسب در راستای حمایت از کودکان بی سرپرست  یا بدسرپرست و ارجاع کودکان به سرپرست امین از اهداف اصلی بهزیستی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به شرایط فرزندخواندگی خاطرنشان کرد: لایحه اصلاحیه قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست، کودکانی را که والدین آنها طبق نظر قضات، صلاحیت نگهداری از فرزند را ندارند یا کودکی که جد پدری یا مادری آنها توانایی، علاقه و امکانات نگهداری از وی را ندارد نیز مشمول فرزند‌خواندگی قرار داده است.

گفتنی است جلسه بررسی مسائل حقوقی و سرپرستی کودکان تحت پوشش بهزیستی استان تهران با حضور جانشین معاون دادستان دادسرای ناحیه ۲۵، دادیار شعبه ۵ ویژه امور بهزیستی، مدیرکل دفتر شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران به همراه معاونان امور اجتماعی و کارشناسان دفتر شبه خانواده بهزیستی کشور و استان تهران در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *