امیرعبداللهیان: اقدام نظامی عربستان علیه یمن خطایی استراتژیک است

10:25 - 15 تير 1394
کد خبر: ۵۸۳۳۷
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون عربی آفریقای وزارت خارجه در گفتگوی تلفنی با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل بر حمایت جمهوری اسلامی بر تلاش ها برای برقراری آتش بس تاکید کرد.
به گزارش ، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقای وزارت خارجه کشورمان با اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بر حمایت جمهوری اسلامی  از تلاش های وی در برقراری آتش بس، رفع محاصره انسانی و برگزاری گفتگوهای موثر یمنی ها تاکید کرد.

وی افزود: ایران از ابتدای حملات نظامی خارجی به یمن به صراحت اعلام کرد اقدام نظامی عربستان خطایی استراتژیک است که تنها نتیجه آن کشتار مردم یمن و گسترش تروریسم و ناامنی در منطقه حساس خلیج فارس خواهد بود.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: جمهوری اسلامی معتقد است گروه ها و احزاب یمنی می توانند زیر نظر سازمان ملل به توافق  پایدار دست یابند.

اسماعيل ولدالشیخ احمد نیز در این تماس تلفنی با برشمردن تلاش هایش برای برقراری هرچه سریعتر آتش بس انساني در یمن در رایزنی های اخیر با مقامات کشورهای منطقه و مذاکرات در حال انجام با نمایندگان گروههای یمنی در صنعا گفت: حمایت های منطقه و جمهوری اسلامی ایران باعث تقویت این تلاش ها برای توقف هرچه سریعتر جنگ و کاهش آلام و رنج های مردم یمن است.

وی افزود: وضعیت انسانی در یمن به مرحله حادي رسیده و چاره ای جز توقف جنگ و برقراری آتش بس و حل مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره نیست.

شیخ احمد در پایان خواستار همكاری همه طرف‌ها براي خروج از بحران جاری يمن شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *