افزایش 56 درصدی خرید تضمینی چای/ مسئولان به سلامت چای وارداتی توجه داشته باشند

11:52 - 15 تير 1394
کد خبر: ۵۸۳۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رئیس اتحادیه چایکاران کشور گفت: نرخ خرید تضمینی چای از سوی دولت تاکنون بیش از 56 درصد در مقایسه با گذشته افزایش داشته است.
ایرج هوسمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، اظهار کرد: انگیزه چایکاران برای ادامه کار با چنین سیاستی بیشتر شده است اما باز چایکاران نیازمند حمایت بیشتر هستند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته تولید چای در کشور به شدت کاهش پیدا کرد که این امر نتیجه و خروجی سیاست های ناصحیح بوده است اما امروز مقداری حمایت از چایکاران بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: اگر حمایت از چایکاران به خوبی صورت گیرد، دیگر شاهد تغییر کاربری یا کوچ چایکاران به سمت شهرها نخواهیم بود.

هوسمی اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل های بسیار زیادی برای تامین بخشی از چای مورد نیاز کشور در داخل کشور وجود دارد و باید از 100 درصد این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: در گذشته کارخانه ها با 50 درصد ظرفیت کار می کردند و بسیاری از چایکاران از ادامه کار منصرف شده بودند ولی اکنون مقداری وضعیت بهتر شده است.

وی همچنین در مورد چای قاچاق نیز، گفت: اگر قاچاق یا وارداتی هم صورت می گیرد از مسئولان در خواست داریم که به کیفیت و سلامت چای توجه بیشتری داشته باشند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *