ابراز نگرانی وزیر دادگستری از شرایط وخیم کودکان در فلسطین، سوریه و یمن

22:58 - 21 تير 1394
کد خبر: ۵۹۶۲۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر دادگستری ضمن ابراز نگرانی از غفلت جامعه جهانی نسبت به شرایط وخیم کودکان در فلسطین، سوریه و یمن، بر لزوم توجه جامعه جهانی نسبت به حقوق کودکان در این کشورها تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری، «حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی»، وزیر دادگستری در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بر لزوم توجه بیشتر به وضعیت کودکان تاکید کرد.

حضور پرشور و آگاهانه مردم در روز قدس، منشا اثر و تحولات شگرفی است

وزیر دادگستری در ابتدای سخنانش ضمن تشریح عظمت ابعاد معنوی ماه مبارک رمضان با بیان این که انقلاب اسلامی تفسیری واقع بینانه و کاربردی از فضای ماه مبارک رمضان ارایه داده که غنای بیشتری به این ماه بخشیده است تصریح کرد: امام راحل با مطرح کردن روز قدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، آغازگر مسیری روشن و مهم بود که تا به امروز هر ساله با حضور پرشور و با صلابت ملت فهیم ایران همراه بوده و با وجود گرمای هوا و روزه داری، همیشه حضور قابل ستایشی داشته و دارند و باید قدردان این حضور باشیم چرا که این حضور آگاهانه همواره منشا اثر و تحولات شگرفی بوده است که نباید از آن غافل باشیم.

غفلت جامعه جهانی از شرایط وخیم کودکان در فلسطین، سوریه و یمن

وی در ادامه به وضعیت تاسفبار کودکان منطقه اشاره کرد و گفت: ما به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم از حقوق کودکان دیگر کشورها و ملت‌ها بویژه کودکان منطقه دفاع کنیم؛ امروز کودکان فلسطینی، سوری و یمنی شرایط وخیمی داشته و ما نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی می‌کنیم و از جامعه جهانی انتظار داریم نسبت به حقوق کودکان توجه کرده و از آن غافل نباشد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی توفیقات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در گذشته را مطلوب ارزیابی کرده و اظهار داشت: گزارش‌های مراجعی نظیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موید عملکرد مطلوب این مرجع است و همین پیگیری‌ها سبب شده امروز موضوع حقوق کودک به یک مقوله مهم اجتماعی تبدیل شود، که البته هنوز به حد کمال نرسیده و نیازمند مشارکت و تلاش همه دستگاهها و گروه‌هاست.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش هدف از انعقاد تفاهمنامه با سایر دستگاهها را رسیدن به فهم و اقدام مشترک توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که نهایی شدن این تفاهمنامه ها مسبب جریان سازی و جلب مشارکت هرچه بیشتر سایر دستگاه‌ها شود.

وی تدوین سند ملی حقوق کودک و ایجاد سامانه بانک جامع اطلاعات کودکان را از جمله دیگر اقدامات این مرجع عنوان کرد و گفت: در سال جاری با هدف انجام اقدامات عملی که صرفا جنبه تبلیغاتی نداشته باشند، در جهت ارتقای حقوق کودکان تلاش می کنیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در پایان نقش شهرداری در پرداختن به مقولات اجتماعی و از جمله حقوق کودکان را بسیار مهم و اثربخش دانست و خواستار همکاری سایر دستگاهها و مسئولین با این بخش و رفع موانع حقوقی فعالیت شهرداری ها شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *