"تسلیحات پیشرفته"؛ هدیه آمریکا و ناتو به داعش + تصاویر

11:58 - 17 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۳۸۵
خبرگزاری میزان : از سال 2011 میلادی و با تشدید ناآرامی‌ها در سوریه، ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش از فرصت استفاده کردند و جنگ را به سمت ویرانی این کشور سوق دادند.
به گزارش  گروه فضای مجازی به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ همه نگرانی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش نسبت به سوریه از آنجایی آغاز شد که حزب‌الله در جنگ 33 روزه در مقابل اسرائیل پیروز شد و آمریکا به فکر سرنگونی نظام سوریه افتاد.

از سال 2011 میلادی و با تشدید ناآرامی‌ها در سوریه، ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش از فرصت استفاده کردند و جنگ را به سمت ویرانی این کشور سوق دادند.

**سوریه 600 میلیارد دلار خسارت دیده است

همپیمانان آمریکا از شرایط سوریه سو استفاده کردند و جنگ را به فاز مسلحانه کشاندند و از این طریق از هیچ کمکی اعم از هدایای تسلیحاتی و مالی به گروه‌های تروریستی فروگذار نکردند و امروز کارشناسان سازمان ملل خسارت‌های ناشی از 4 سال جنگ در سوریه را قریب به 600 میلیارد دلار برآورد می‌کنند.

اما بعد دیگر قضیه ایجاد گروه‌های تروریستی بنیادگرا از جمله داعش و جبهه‌النصره و کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به تروریست‌ها در سوریه بود که البته هم‌پیمانان آمریکا از جمله قطر، ترکیه، عربستان، امارات، اردن، بحرین و ... هم نقش آفرینی داشتند و تسلیحات گسترده‌ای را در اختیار تروریست‌های تفکیری داعش قرار دادند.

**داعش سلاح‌هایش را برای جنگیدن از کجا می‌آورد؟

سوالی که مطرح می‌شود این است که داعش سلاح‌هایش را برای جنگیدن از کجا می‌آورد؟ این گروه تروریستی که از ابتدا سلاح‌های انبوهی در اختیار نداشت پس چگونه امروز به تسلیحات پیشرفته دست یافته است؟




**پوتین: به لطف کمک‌های آمریکا داعش از ارتش عراق مجهزتر است

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه با انتقاد از اقدامات مضر آمریکا در منطقه غرب آسیا عنوان داشت: به لطف کمک‌های ایالات متحده امروز داعش از ارتش عراق مجهزتر است.

**کمک تسلیحاتی آمریکا به داعش چگونه است؟/ایالات متحده اشتیاق سوزانی برای سرنگونی "بشار اسد"  دارد

 اولین کشوری که حامی تسلیحاتی داعش به شمار می‌آید ایالات متحده آمریکاست. البته علاوه بر ایالات متحده که اشتیاق سوزانی در سرنگونی نظام قانون "بشار اسد" داشته و دارد کشورهایی همچون ترکیه، عربستان و تعداد دیگری از کشورهای منطقه غرب آسیا نقش خود را ایفا می‌کرده و می‌کنند و در تجهیز تسلیحاتی تروریست‌ها نقش دارند.

تروریست‌های داعش از ابتدای جنگ با سوریه از موشک‌های ضد زره "کورنت"، "میلان" و سلاح‌های ضد نفر بهره می‌بردند که آمریکا با واسطه آن را به تروریست‌ها از طریق مرزهای ترکیه می‌رساند. تحلیلگران و کارشناسان معتقدند یک سوم تا یک پنجم فشنگ‌های شلیک شده از اسلحه‌های سبک و نیمه سنگین داعش، ساخت ایالات متحده آمریکا و غرب است.









برخی از کشورهای اروپایی با نظارت ناتو محموله های تسلیحاتی در اختیار گروه تروریستی داعش گذاشته‌اند. "ورلد تریبون" به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت : داعش از کشورهایی مانند بلغارستان ، کروآسی ، رومانی و اوکراین سلاح های ضد تانک ، موشک ، خمپاره ، جلیقه ضد گلوله و تجهیزات ارتباطاتی درخواست کرده بود.

** پرتاب محموله‌های تسلیحاتی

ایالات متحده آمریکا از زمان گسترش داعش در عراق مبادرت به روشی جدید در انتقال کمک‌های تسلیحاتی به داعش داشته و آن پرتاب محموله‌های تسلیحاتی برای اعضا داعش در مناطقی تحت کنترل این گروه تروریستی است.

در یکی از اسناد که توسط نیویورک تایمز فاش شد آمده است سازمان جاسوسی سیا دست کم از سال 2012  محموله هایی از سلاح را برای گروههای وابسته به القاعده در سوریه ارسال کرده است.  این محموله ها در قالب بیش از 160 پرواز هواپیماهای نظامی توسط نیروی هوایی اردن ، عربستان سعودی و قطر صورت گرفته که در فرودگاهی نزدیک آنکارا و دیگر فرودگاهها در ترکیه  و اردن به زمین نشسته اند. همچنین عوامل اطلاعاتی آمریکایی تلاش هایی را در جهت تجهیز جبهه النصره که هم اکنون به طور کامل با داعش یکی شده اند و دیگر گروههای تروریستی صورت داده‌اند.





سردار سرتیپ یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه  در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به داعش گفت: ایالات متحده زمانی که در منطقه "جلولا" و"سعدیه" در استان "دیالی" در محاصره ارتش و نیروهای مردمی عراق سعی کرد با پرتاب محموله‌های هوایی آن‌ها را از محاصره خارج کنند که موفق نشد.



**سردار جزایری: آمریکا از داعش حمایت می‌کند

سردار "سید مسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح در مصاحبه با شبکه خبری العالم، اقدام ائتلاف آمریکا و همپیمانش علیه داعش را "مضحک و دروغی بزرگ" دانست و تصریح کرد: همه ما می دانیم که در این مدت در عراق و سوریه به خصوص در شمال عراق، بیشترین خسارات و تلفات متوجه غیرنظامیان بوده است.
 
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با اشاره به اینکه آمریکایی ها محموله های تسلیحاتی و جنگ افزاری را در اختیار تروریست های داعش قرار داده اند، تصریح کرد: بعید نیست که آمریکایی ها اعلام کنند این مهمات از روی اشتباه به داعش رسیده است.



سردار جزایری تاکید کرد که این نگرش آمریکایی هاست و هر زمان چنین اعمالی مرتکب می شوند درصدد تکذیب آن برمی آیند، حال آنکه این اقدام اشتباه نبوده است، بلکه بطور عمد صورت گرفته و هیچ توجیه نظامی در این زمینه وجود ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: آمریکا تلاشهای فراوانی را برای نابودی محور مقاومت یا تجزیه آن در منطقه و همچنین ایجاد اختلاف بین تشکیلات مقاومت کرده و امروز با استفاده از سناریوی "تفرقه بیانداز و حکومت کن" در میان گروه های مختلف به ویژه گروه‌های موجود در کشورهای منطقه در صدد تحقق اهداف خود است.

 
معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تسلط آمریکا به همه سیستم های اطلاعاتی منطقه از جمله منطقه تحت کنترل عناصر داعش، ادامه داد: چگونه ممکن است که ایالات متحده که اطلاعات ماهواره ای دقیق در اختیار دارد، در ارسال اسلحه به جنگجویان کُرد دچار اشتباه شود.
 
وی آمریکا را متهم کرد که هنوز هم آشکارا در روز روشن از گروه های تروریستی حمایت کرده و انواع تسلیحات و کمک ها را در اختیار آنها قرار می دهد.




**گلوبال ریسرچ: آمریکا برای داعش  محموله کمکهای تسلیحاتی هوایی می فرستد

پایگاه اینترنتی "گلوبال ریسرچ" در گزارشی به قلم "کورت نیمو" تحت عنوان «آمریکا برای داعش  محموله کمکهای تسلیحاتی هوایی می فرستد» ‌نوشت :این در حالیست که نیروهای داوطلب مردمی در مناطق "یثرب و بلد" در استان "صلاح الدین" این گزارش ها را نیز تایید کرده اند.

در ماه اکتبر نیز یک محموله هوایی حامل کمکهای تسلیحاتی در حومه کوبانی در سوریه به دست نیروهای داعش افتاد.  در ماه نوامبر نیز منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می‎کند.





در این گزارش آمده است منابع اطلاعاتی عراق تاکید دارند هواپیماهای نظامی آمریکا به منظور کمک به عناصر داعش برای مقاومت در برابر ارتش و نیروهای داوطلب  مردمی و نیروهای امنیتی چندین بار برای آنها کمکهای تسلیحاتی ارسال کردند.

سازمان تحقیقات تسلیحاتی مستقر در لندن پیشتر گزارش داده بود داعش از مقادیر چشمگیری از تسلیحات از جمله تفنگ های ام 16 استفاده می کند که روی آنها جمله « اموال دولت آمریکا» درج شده است (بیشتر بخوانید).

**نقش قطر، ترکیه و اسرائیل در کمک‌های تسلیحاتی به داعش چیست؟

قطر، ترکیه و اسرائیل چون هدف مشترکی درسرنگونی نظام سوریه را دنبال می‌کردند، با همکاری دستگاه اطلاعات ترکیه، موساد و دستگاه اطلاعات قطر کمک‌های تسلیحاتی پنهانی را از طریق جبهه جنوبی (محور "قنیطره- درعا- ریف دمشق") و از محور شمالی (استان "ادلب" و گذرگاه "مرشد پینار") به تروریست‌ها داشتند.





آخرین این کمک‌های که در ماه‌های گذشته آشکار شد کمک تسلیحاتی دستگاه اطلاعات ترکیه به ترویست‌ها بود که از سوی یکی از روزنامه‌های ترکیه آشکا رشد و جنجال گسترده‌ای در این کشور به پا کرد.




در مجموع اگر بخواهیم نتیجه گیری کلی داشته باشیم ایالات متحده با انتقال کمک‌های تسلیحاتی از گذرگاه‌های مرزی سوریه و عراق با همسایگان این دو کشور و پرتاب محموله‌های تسلیحاتی ( که در استان‌های "دیاله"،"نینوا"،"صلاح‌الدین" و "الانبار") مشاهده شده، داعش را از نظر تسلیحاتی یاری می‌کند. در این پروسه ترکیه و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع حاشیه خلیج فارس با ارسال کمک‌های تسلیحاتی در جبهه نبرد جنوبی و شمالی در سوریه به کمک تسلیحاتی داعش می‌شتابند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


عزیز
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
مدعیان حقوق بشر خیلی جالبه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *