عربستان مطالبه جهان اسلام برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را بپذیرد

9:32 - 03 مهر 1394
کد خبر: ۸۰۱۱۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در پیامی ضمن تسلیت فاجعه جان باختن حجاج بیت‌الله الحرام را در رمی جمرات، گفت: دولت عربستان موظف است مطالبه جهان اسلام برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را بپذیرد.
عربستان مطالبه جهان اسلام برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را بپذیرد

به گزارش گروه اجتماعی میزان، در متن این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه الراجعون

فاجعه جانگداز کشته شدن حاجیان بیت الله الحرام در صحرای منا، عواطف مسلمانان جهان را جریحه دار کرد و کشور را در سوگ حجاج ایرانی جان باخته در غم و اندوه فرو برد.

عید امسال زیر بار غم قربانیان منا، کم فروغ شد و جهان اسلام را عزادار ساخت. نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، این حادثه دردناک را به پیشگاه حضرت رسول اکرم(ص) و امام زمان ولی عصر (عج) و خانواده های داغدار، تسلیت و تعزیت می گوید.

فاجعه منا بر خلاف حادثه ناگوار واژگونی جرثقیل که غیر قابل پیش بینی بود، با مدیریت صحیح قابل تدبیر و پیشگیری بود. این فاجعه بیش از پیش بر ضرورت مشارکت و همیاری کشورهای مسلمان در برنامه ریزی و نظارت جدی بر برگزاری مراسم عظیم حج تاکید دارد. دولت عربستان سعودی باید در برابر اتفاقات هولناک مراسم حج همچون فاجعه منا، پاسخگو باشد و مطالبه جهان اسلام برای تشکیل کمیته حقیقت یاب جهت بررسی عوامل، ابعاد و پیامدهای این فجایع را بپذیرد.

با توجه به ابعاد گسترده فاجعه منا که فراتر از گزارش هایی است که از رسانه ها پخش می شود، دولت عربستان موظف است برای انتقال کشته شدگان، جست و جوی مفقودان و مداوای مجروحان، از ظرفیت و توان پزشکی دیگر کشورها، به ویژه بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مستقر در مکه بهره گیرد.

هیئت پزشکی اعزامی جمعیت هلال احمر با پیگیری مداوم و حضور فعال در منا در عملیات شناسایی قربانیان ایرانی و انتقال و مداوای مجروحان به بیمارستان هلال احمر و جست و جوی مفقودان مشارکت جدی دارد. هیئت پزشکی جمعیت هلال احمر آمادگی کامل خود را برای ارئه خدمات پزشکی و درمانی به آسیب دیدگان این فاجعه از همه کشىورهای اسلامی، اعلام می دارد.

در پایان بار دیگر این حادثه جانگداز را به عموم مسلمانان به ویژه خانواده های عزادار ایرانی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای حاجیانجان‌باخته در عید قربان منا، اجر، رحمت و مغفرت و برای خانواده ها و بازماندگان آنان صبر و شکیبایی مسئلت می نماید.»




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *