نظام کهنه آل سعود با بی کفایتی در حادثه مکه مانند یک سلاح کشتارجمعی رفتار کرده است

11:26 - 05 مهر 1394
کد خبر: ۸۱۰۳۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان- سردار سلامی گفت: نظام سیاسی کهنه آل سعود با بی کفایتی و فقدان صلاحیت و عدم بلوغ در حادثه مکه مانند یک سلاح کشتارجمعی رفتار کرده است.
نظام سیاسی کهنه آل سعود با بی کفایتی در حادثه مکه مانند یک سلاح کشتارجمعی رفتار کرده استبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گرامیداشت سالروز عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان اظهار داشت: جهان اسلام از یک حادثه هولناک که ناشی از بی کفایتی و فقدان صلاحیت یک نظام سیاسی کهنه و مندرس است غمگین است.

وی ادامه داد: این نظام سیاسی کهنه و مندرس با سوء مدیریت خود مانند یک سلاح کشتار جمعی عمل کرده است و امن ترین سرزمین خدا را به ناامن ترین سرزمین تبدیل کرده است.

سلامی اظهار داشت: وقتی که نظام سیاسی مانند آل سعود جنگ بزرگی را در یمن آغاز می کند و ملت سوریه را آواره می کند طبیعی است که نمی تواند حج را مدیریت کند و این واقعیت هولناک رقم می خورد.

سلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان کرد: هر ملتی دارای عناصر هویت بخش است که هویت  خود را از این عناصر می گیرد وانقلاب سرزمین ایران نیز بعد از انقلاب اسلامی بعد جدیدی از هویت را در خود تجربه می کند و بعد از انقلاب اسلامی با آرمانهای بلند امام راحل و شخصیت فقهی و فکری و هدایت های مقام معظم رهبری آشنا و بخشی از هویت و شخصیت خود را از آنها منبعث می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اسلام امروز منبع هویت بخش و شخصیت بخش ایران است وشخصیت ایران از این عناصر اصیل ساخته شده اند که در این بین ما شاهد بخشی از وقایع و اتفاقات مانند جنگ تحمیلی هستیم که در ظرف مکان و زمان متوقف نیستند و تاریخ ملت ایران را شکل داده اند.

وی افزود: همیشه جنگها در طول تاریخ باعث شده اند برخی از کشورها فرو بپاشند تجزیه شوند که بعد از جنگ جهانی دوم مشاهده می کنیم چگونه آمریکا قانون اساسی آلمان را می نویسد و در عملیات آزاد سازی کویت آمریکا از پایگاه هایی از آلمان اقدام می کند و این نشان می دهد و هنوز نفوذ سیاسی و نظامی آمریکا در اروپا وجود دارد و آنها مستقل نیستند.

سلامی خاطر نشان کرد: همچنین مشاهده می کنیم بعد از جنگ جهانی دوم ژنرال های آمریکایی قانون اساسی ژاپن را می نویسند و امروز نیز همچنان نفوذ سیاسی و نظامی خود را در آنجا دارند و بر آنجا مسلط هستند که این همه نتایج جنگ جهانی دوم است.

سلامی با اشاره به جنگ اعراب و اسرائیل نیز بیان کرد: مشاهده می کنیم چگونه در این جنگ بسیاری از مردم بی سرزمین و بی دولت شدند و در اردوگاه ها زندگی می کنند که این نشان از ضعف دولتها و دولتمردان آنهاست.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: اما هنگامی که به دفاع مقدس خودمان بر می گردیم می بینیم که چگونه از ایران به عنوان یک سرزمین مقاوم، پیروز و شکست ناپذیر در جهان یاد می شود که دامنه این توانمندی حتی بعد از دفاع مقدس نیز تأثیر آن در جهان احساس می شود که این موضوع نشان از شکوه و عظمت ملتی است که با روح مقاومت ایستادگی کرده اند.

وی افزود: ملت ایران توانست با هدایت های امام بزرگ چنین شکوهی را ایجاد کند و گرنه ما هم امروز چنین سرنوشتی را مانند برخی از کشورها بعد از جنگ داشتیم.

سلامی خاطر نشان کرد: اگر امروز ما از رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان تقدیر می کنیم توصیف یک واقعه تاریخی نیست بلکه سپاس از روح مستمری است که در کالبد زمان ایران همیشگی است و یک فرهنگ هویت ملت ایران است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس باعث افزایش اعتماد به نفس ایران شد ه است که امروز ملت ایران از هیچ تهدیدی نمی هراسند، زمانی تمرکز و استراتژی تمام قدرت های بزرگ علیه ملت ایران بود و ائتلافی نانوشته بین آنها شکل گرفته بود اما ملت ایران با مقاومت در مقابل آنها ایستادند و پیروز شدند. ما توانستیم استراتژی آنها را بشکنیم و بین آنها علیه ایران تفرقه ایجاد کنیم.

سلامی با اشاره به عملیات ثامن الائمه و پنجم مهرماه گفت: این عملیات که بعد از فرار بنی صدر و حذف لیبرالها از قدرت ایجاد شد و نیروهای وفادار انقلاب در صحنه قرار گرفتند.

وی بیان کرد: ثامن الائمه پیروزی ای بود که باید آن را فتح الفتوح پیروزی های بعدی بدانیم که تجلی پیام امام خمینی (ره) بود که باید حصر آبادان شکسته شود و با آن اعتماد به نفسی بین رزمندگان ایجاد شد و زنجیره عملیاتها و پیروزی ها موفق آغاز و بعد از دو سال همه سرزمین های اسلامی با ایمان رزمندگان آزاد شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان یکی از آرزوهای ملت ایران را در آن زمان محقق کرد که تجلی حضور ایمان در کالبد مجریان و طراحان این عملیات کاملاَ مشخص است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *