توضیحات کارشناس بانک مرکزی در خصوص اسناد جعلی بابک زنجانی + عکس

14:42 - 27 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۰۱۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - کارشناس بانک مرکزی در یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی از اقدامات جعلی بابک زنجانی پرده برداشت.
به گزارش ، در یازدهمین جلسه رسیدگی به این پرونده نماینده دادستان از نمایندگان و کارشناسان بانک مرکزی خواست که در رابطه با اقدامات جعلی بابک زنجانی توضیح دهند. 

کارشناس بانک مرکزی در ادامه و در خصوص دریافت وام از اچ اس بی سی و یوروسف گفت: این موضوع از موضوعات کلیدی پرونده است و یکی از مهمترین نقل و انتقالات وجوه در حساب مجموعه های زنجانی است. در حالی بابک زنجانی مدعی است که این بانک هنگ کنگی است که با یک جستجوی ساده می توان دریافت که این بانک بریتانیایی است.

 وی در خصوص پیدایش مبلغ 8 میلیارد یورو توضیح داد: در دادگاه ارقام بسیار بزرگ است و اگر این مبلغ را بخواهیم با یورو 3 هزاری حساب کنیم 24 هزار میلیارد تومان می شود. اولین مستندات پیدایش این مبلغ با رجوع به Xe.com و رویت نرخ یورو بوده است و مبلغ 8 میلیارد یورو در آن سایت وارد شده تا معادل این را بداند.

کارشناس بانک مرکزی تصریح کرد: چند سند حسابداری رویت شد که 22 آذر به امضای یکی از کارمندان از حساب cash Desk به یک حساب دیگر انتقال می یابد. در جلسات قبلی گفته شده این  Cash desk برحسب اعتبار فرد تکمیل می شود و این در حالیست که این Cash desk ها بارها و بارها منفی شده اند. 8 میلیارد و 270 میلیون یورو از حساب Cash desk برداشت و به حساب تسهیلات واریز می شود. 

وی در خصوص شرکت یوروسف هم گفت: با یک جستجوی ساده می توان فهمید که این شرکت یک موسسه غیر انتفاعی در فرانسه با محوریت فعالیت های آموزشی و اجتماعی است!

توضیحات کارشناس بانک مرکزی در خصوص اسناد جعلی بابک زنجانی + عکس

نجفی در ادامه خطاب به کارشناس بانک مرکزی گفت: بابک زنجانی گفته است ریالی پول نگرفته تحلیل شما از یوروسف و قرار داد منعقد شده با زنجانی چیست؟ 

کارشناس بانک مرکزی : قاطعانه می‌گویم جعل اسناد رخ داده و پیام‌ها غیرواقعی بوده است

کارشناس بانک مرکزی ادامه داد: در قرار داده منعقده شده بین شخصی با عنوان یوروسف و بابک زنجانی غلطهای تایپی جالب و قابل تامل دیده است و هیچ آدرسی از یوروسف ذکر نشده و شماره تلفنی که قرار است این مبلغ را بدهد مربوط به مالزی است.

وی ادامه داد: در ماده 8 این قرارداد به محرمانه بودن قرارداد مالکیت معنوی اشاره شده و تعریفی دارد که مشخص است که ربطی به ارائه تسهیلات ندارد. در حالی عنوان قرارداد سپرده گذاری نامگذاری شده است اما مسائل قید شده متفاوت است. در مهر قرارداد هم همان شعار موسسه ذکر شده است و این مرسوم نیست. ابن شعار ترجمه و برگردان یک جمله فارسی به انگلیسی است. خود این نیز قابل تامل است که چرا باید در یک قرارداد شعار یک موسسه نیز ذکر شود. در متن این قرارداد آمده است که یوروسف قبول کرده مبلغ 8 و 270 یورو به عنوان سپرده به FIIB پرداخت کرده و بعد از سه سال اصل و  سود را دریافت کند.

کارشناس بانک مرکزی تصریح کرد: 4 ماه از صدور اسناد مربوط به اعطای وام یوروسف می گذرد و آغاز ساختگی بودن پیام ها آغاز می شود.  بانک اسلام به ظاهر یک حواله سوئیفتی به FIIB می زند و می گوید مبلغ ۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو به حسابت واریز کرده ام و بنده با قاطعیت می گویم این پیام ها هیچ وقت ارسال نشده است.

کوهپایه زاده وکیل متهم نفتی در ادامه اظهارات کارشناس بانک مرکزی گفت: با یک سرچ ساده می توان دریافت که منظور از بریتانیا بریتانیای کبیر است که هنگ کنگ هم جز آن است کشورهای عضو مشترک المنافع را به عنوان بریتانیای کبیر می شناسیم.

وی خطاب به کارشناس بانک مرکزی تصریح کرد: آیا شما به عنوان  در مقام کارشناس با کارمندان بابک صحبت کردید که کارشناس بانک گفت:  شخصا به اسامی عنوان شده صحبت کردم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *