رئیس جمهور "روسیه" مرد آهنین سال 2015 از نگاه غرب

2:00 - 24 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۶۷۰
خبرگزاری میزان - نشریه انگلیسی "دیلی اکسپرس" طی گزارشی با اشاره به تغییر اساسی در رویکرد و نگرش غرب نسبت به رئیس‌جمهور روسیه پس از آغاز عملیات علیه داعش در سوریه، "ولادیمیر پوتین" را رهبری قوی و "مرد آهنین" سال 2015 از نگاه غرب معرفی کرد.
رئیس جمهور به گزارش سرویس بین الملل ، نشریه انگلیسی «دیلی اکسپرس» طی یادداشتی به قلم «پیتر هن» تحت عنوان «پوتین؛ مرد آهنین سال 2015 از نگاه غرب» نوشت: از زمان آغاز عملیات روسیه در سوریه علیه گروه تروریستی داعش، رویکرد و نگرش غرب نسبت به رئیس‌جمهور روسیه به طور اساسی تغییر کرده است.
 
در این یادداشت آمده است: در ابتدای سال 2015، سیاستمداران خارجی رئیس‌جمهور روسیه را دشمن غرب یا فردی شبیه تبهکاران فیلم‌های جیمز باند می‌دانستند اما پس از آن همه چیز تغییر کرد و "ولادیمیر پوتین" هم‌اکنون به عنوان رهبری قوی و مبارز اصلی تروریسم شناخته می‌شود.
 
سال 2015 برای رئیس‌جمهور روسیه همراه با روابط متشنج بی‌سابقه با غرب از زمان جنگ سرد آغاز شد و ولادیمیر پوتین طی آن به تهاجم به اوکراین، هدف قرار دادن هواپیمای بوئینگ مالزی در آسمان منطقه دونتسک، نقض حریم هوایی انگلیس توسط هواپیماهای نظامی روس و ترورهای سیاسی متهم شد اما آنجا اتفاق افتاد، چرخشی ناگهانی در برداشت از پوتین در صحنه بین‌المللی بوجود آورد و مبارزه سرسختانه این «مرد آهنین» علیه گروه تروریستی داعش تحسین‌های بسیاری را برای وی به ارمغان آورد.
 
مرد آهنین اصطلاحی است که در ورزش برای ورزشکارانی که طی یک دوره طولانی از خود استقامت قابل توجهی نشان می‌دهند، بکار می‌رود.
 
این نشریه انگلیسی در ادامه گزارش خود نوشت: از زمان آغاز عملیات روسیه علیه داعش، رویکرد‌ها و نگرش‌های نسبت به رئیس‌جمهور روسیه به طور کامل تغییر یافته به طوری که آمریکا به عنوان رقیب دیرینه روسیه در ماه نوامبر گذشته از حصول توافق میان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس خود در خصوص یک دوره انتقال سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ داخلی سوریه خبر داد و پس از آن بود که پوتین که غرب او را قبول نداشت و از بابت او نگران بود، به فرد مورد توجه رهبران و مردم عادی در غرب تبدیل شد.
 
نیروی هوایی روسیه از روز 30 سپتامبر گذشته بنابه درخواست «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش و جبهه النصره در خاک این کشور آغاز کرده و در همین راستا گروهی از جنگنده‌های ویژه خود شامل 44 فروند هواپیما و 16 بالگرد نظامی را در پایگاه هوایی حمیم در استان لاذقیه سوریه مستقر کرده است.

رئیس جمهور
 
از زمان آغاز عملیات روسیه در سوریه جنگنده‌های روسی 5 هزار و 240 خروج نظامی از پایگاه حمیم داشته‌اند که 145 مورد از این خروج‌ها به هواپیماهای دوربرد و بمب‌افکن‌ها استراتژیک مربوط می‌شود.
 
این در حالی است که بطور همزمان ارتش سوریه و نیروهای مردمی نیز به صورت هماهنگ با نیروی هوایی روسیه در تلاش برای پیشروی و باز پس‌گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

رئیس جمهور
 
پوتین دلیل تصمیمش برای کمک به دولت سوریه را نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها به روسیه عنوان کرده است. هزاران نفر از اتباع چچن که دیدگاه‌های افراطی دارند، برای کمک به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و مسکو می‌گوید بازگشت آن‌ها به روسیه می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد.
 
این در حالی است که ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز از سپتامبر سال 2014 بدون هرگونه هماهنگی عملیات‌های خود با مقامات سوری و شورای امنیت سازمان ملل حملات هوایی را علیه مواضع داعش در سوریه انجام داده است.
 
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *