معاون وزیر دفاع "افغانستان" برکنار شد

0:02 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۱۸۰
خبرگزاری میزان - ریس جمهور افغانستان طی حکمی ژنرال "باز محمد جوهری" معاون وزیر دفاع این کشور را از سمتش برکنار کرد.
معاون وزیر دفاع به گزارش به گزارش سرویس بین الملل ،"اشرف غنی" طی حکمی ژنرال «اقبال علی خان» را به عنوان معاون آموزشی نیروهای وزارت دفاع افغانستان انتخاب کرده است.
 
ژنرال "باز محمد جوهری" معاون پیشین وزارت دفاع یکی از باسابقه‌ترین چهره‌ها در وزارت دفاع بود که توانسته بود در زمان معاونت تعلیمات، وزارت دفاع ملی را به خوبی پیش ببرد.
 
جوهری در گفت‌وگو با افق گفت: جناب رییس جمهور و سرپرست وزارت دفاع افغانستان بدون اطلاع قبلی به جای من ژنرال اقبال علی خان را به عنوان معاون تعلیمات وزارت دفاع ملی معرفی کرده و دیروز سه شنبه ایشان رسماً در وزات دفاع معرفی شدند.
 
جوهری همچنان گفت: «معصوم استانکزی» وزیر دفاع افغانستان در دوره کوتاهی که به این وزارت آمده، بدون هماهنگی با معاونان وزارت دفاع ملی تغییراتی غیر آکادمیک را در پیش گرفته بود که با مخالفت ژنرال‌های وزارت دفاع روبرو شده است.
 
«باز محمد جوهری» همچنان در صفحه فیسبوک خود نوشته است: پس از 13 سال اجرای وظیفه در مهم‌ترین بخش کشور یعنی وزارت دفاع ملی با صلاحدید مقامات ذی‌صلاح سبکبال شدم.
 
وی همچنین به اقبال علی خان برای کسب مقام جدیدش تبریک گفت و از خداوند بزرگ برای وی آرزوی موفقیت کرد.
 
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *