ابعاد سفر عادل الجبیر به اسرائیل

10:58 - 20 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۸۳۷
سفر عادل الجبیر به سرزمین های اشغالی و دیدار با مقامات رژیم اسرائیل که خبر آن در رسانه های فلسطینی منتشر شده اگر صحت داشته باشد که البته تعجب برانگیز هم نیست، ابعاد گوناگونی را شامل می شود.
به گزارش گروه بین الملل ، چندمین بار است که مقامات سعودی به اسرائیل سفر و با سران این رژیم جعلی دیدار و گفت وگو می کنند. تاکنون هم اخبار منتشر شده در این زمینه از سوی دو طرف تکذیب نشده است. که اگر هم تکذیب شود، تکذیب آنها هم دروغ است.

رژیم سعودی چندی است که ماهیت واقعی خود را نشان می دهد. ماهیتی که تا پیش از این پشت چهره اسلام دروغین خود پنهان کرده بود، اما روز به روز گوشه ای از پرده چهره پلید این رژیم کنار رفت و باعث شد تا پلیدی آن برای بسیاری از مردم کشورهای مسلمان منطقه آشکارتر شود.

چگونه می توان پذیرفت کشوری که خود را مسلمان می داند، سرانش خود را خادمین حرمین شریفین معرفی می کنند، آنگاه مردم کشورهای مسلمان منطقه غرب آسیا از گزند و دشمنی های او در امان نباشند و هر روز زخمی بر پیکر اسلام از سوی سران کشوری که مسلمان هستند وارد شود؟!

این زخم هایی که از سوی سران رژیم سعودی بر اسلام وارد شده و درد و رنج مسلمانان را صد چندان کرده است از زخم هایی که دشمنان اسلام وارد می کنند عمیق تر و دردآورتر است، چرا که جهان اسلام انتظار زخم خوردن از هر جایی را دارد الا خودی!

در میان کشورهای اسلامی که اکنون با بحران درگیر هستند، همه آنها به خاطر اقداماتی که آل سعود انجام داده درد و رنج زیادی تحمل می کنند. عامل اصلی این بحران های منطقه گرچه آمریکا و رژیم اسرائیل است، اما مجری سناریوها، سرکرده رژیم های مرتجع منطقه یعنی آل سعود است.

سعودی ها سوریه را به هم ریختند و عراق را هم با بحران روبرو ساختند، دخالت در بحرین برای سرکوب انقلاب مردم این کشور یکی دیگر از مداخلات آل سعود در منطقه است، یمن تازه ترین اقدام متجاوزانه عربستان در کشورهای اسلامی است که اکنون 11 ماه از جنایات آنها در این کشور مظلوم می گذرد.

آیا سران رژیمی که خود را ام القرای جهان اسلام می پندارند، باید اینگونه با دیگر کشورهای اسلامی و مسلمانان منطقه حساس غرب آسیا رفتار کنند؟

پس از این همه توطئه و خیانت علیه مسلمانان و جهان اسلام، دشمنی های این رژیم با جمهوری اسلامی ایران هم آشکار و آغاز می شود. بهانه آنها هم ادعای دخالت ایران در امور داخلی خود و دیگر کشورهای منطقه است.

دشمنی های سعودی علیه ایران از زمانی شدت بیشتری گرفت که توافق هسته ای حاصل شد. عربستان هم مانند صهیونیست ها از این اتفاق ناخرسند بود، به همین خاطر هم تلاش بسیاری کرد تا در راه رسیدن به توافق هسته ای کارشکنی کند، هر چند به نتیجه نرسیده و مانند سران اسرائیل در این نبرد شکست را پذیرفت اما، عقده های دیرین این رژیم علیه انقلاب اسلامی که سابقه طولانی دارد، سر باز کرد.

این رژیم با تلاش های خود سعی کرد تا جای دوست و دشمن را در بین افکار عمومی جهان اسلام تغییر دهد و اسرائیل را دوست و ایران را دشمن معرفی کند. رفتارهای سران سعوی در این چند ماه گذشته به گونه ای بوده است که نشان می داد که روابط پشت پرده ای با اسرائیل دارد. اخباری در این زمینه منتشر می شد که ثابت می کرد دستگاه های اطلاعاتی دو رژیم با یکدیگر ارتباط دارند و حتی مسئولین این دستگاه ها با هم دیدار و گفت وگو کرده اند.

رفته رفته، سیاست های آل سعود باعث شد تا دیگر سران کشورهای مرتجع عربی منطقه هم شرم و حیا را کنار بگذارند و به برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی تن دهند، هدفی که آمریکایی ها سال ها روی آن کار کرده بودند تا به نتیجه برسند. شکستن قبح اسرائیل و تن دادن به پذیرش این رژیم جعلی در قلب جهان اسلام برنامه ای بود که اکنون در حال به ثمر رسیدن است.

عادی سازی روابط کشورهای مسلمان با رژیم صهیونیستی در یک برنامه دراز مدت دنبال شد. حساسیت ها نسبت به دشمنی اسرائیل با جهان اسلام با رفتار سران کشورهای مرتجع منطقه کمرنگ شد. چندین کشور اسلامی اقدام به برقراری روابط سیاسی با راه اندازی سفارت با اسرائیل کردند. حتی در جریان مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران و دستیابی به توافق هسته ای، برخی مسئولین اروپایی و آمریکایی از ایران خواستند تا اسرائیل را به رسمیت بشناسد. شرطی که هیچگاه تحقق نخواهد یافت.

فرو ریختن ابهت و اقتدار جبهه مقاومت اسلامی که تنها امید واقعی جهان اسلام در منطقه حساس و سرنوشت ساز غرب آسیا است، هدف و برنامه آمریکا علیه اسلام ناب محمدی(ص) است که انقلاب اسلامی ایران منادی آن است.

جبهه مقاومت اسلامی اکنون در یمن، عراق، سوریه، لبنان و بحرین درگیر توطئه هایی است که محور شرارت «عبری سعودی غربی» علیه جهان اسلام به راه انداخته است. روابط عربستان با اسرائیل هم برای هماهنگی بیشتر میان این محور شرارت علیه جهان اسلام است.

شکست سعودی ها در یمن علیرغم حملات هوایی گسترده علیه مردم مظلوم این کشور با مقاومت جانانه نیروهای مردمی و ارتش، شکست در سوریه با پیروزی هایی که ارتش و نیروهای مردمی این کشور در برابر تروریست های تکفیری که از سوی سران سعودی حمایت می شوند و پیروزی های ارتش و بسیج مردمی عراق علیه تروریست های تکفیری وهابی، ضربات سنگینی را بر پیکر محور شرارت عبری سعودی غربی وارد کرده است.

دیدارها و رفت و آمدهای گاه و بیگاه مسئولین سعودی با اسرائیلی، خبر از توطئه ای علیه جبهه مقاومت دارد. بنا بر گفته یک منبع آگاه غربی، وزیر امور خارجه عربستان در سفر به اسرائیل در دیدار با نتانیاهو درباره آنچه که خطر ایران نامید و همچنین پیروزی های ارتش سوریه، تقویت روابط بین تل آویو و خاندان حاکم سعودی و نقش آفرینی اسرائیل در چارچوب اقدام ائتلاف عربی برای ورود به منطقه جنوبی سوریه گفت و گو کرد.

اعلام آمادگی عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه به بهانه مبارزه با تروریست ها، درخواست از 13 کشور منطقه برای مشارکت در حمله به سوریه، شاید به ظاهر یک بازی سیاسی و بلوف باشد، اما سفر وزیر خارجه عربستان به اسرائیل می تواند زمینه مشارکت صهیونیست ها در حمله به سوریه هم باشد. اسرائیل با سوریه مرز دارد و حتی بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده است، شاید اسرائیل شرایط را برای رویای سرزمین پهناور نیل تا فرات خود مهیا می بیند، اما نباید از یاد ببرد که انقلاب اسلامی ایران مقابل او ایستاده است.

سوریه اکنون به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی در حال مبارزه با دشمنان جهان اسلام است. برای جلوگیری از سقوط سوریه همانگونه که سران سعودی دست به کار شده اند تا این کشور را نابود کنند، باید از تمام قوا بهره برد تا این اتفاق نیفتد. 5 سال است که مقاومت، باعث شده تا دشمنان جهان اسلام به هدف خود نرسند. گفت وگوهای سوریه هم کارساز نبوده است و به نظر می رسد تنها راه باقی مانده همچنان مقاومت و شکست دشمن در صحنه نبرد سخت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *