امحای بیش از 30 تن میوه ممنوعه خارجی

16:42 - 15 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۶۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، جزئیات کشف و امحای بیش از ۳۰ تن میوه ممنوعه خارجی در نقاط مختلف کشور در دو هفته اخیر را اعلام کرد.
به گزارش ، محمدعلی باغستانی درباره کشف و امحای چند محموله میوه قاچاق در حدود دو هفته اخیر در نقاط مختلف کشور اظهارداشت: یک محموله در خراسان جنوبی شامل حدود ۱۰ تن لیموترش و نارنگی و یک محموله در استان یزد شامل  ۳ تن  نارگیل و ۲۰۰ کیلوگرم نارنگی کشف و امحا شده است، ضمن اینکه واردات نارگیل ممنوع نیست اما میوه‌های مذکور مجوز واردات نداشتند.

وی با بیان اینکه محموله اصلی کشف و ضبط شده مربوط به شهرستان میرجاوه در سیستان و بلوچستان بوده است، گفت: این میوه‌ها در دو تا سه محموله کشف و ضبط شده که شامل نارنگی پاکستانی بوده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: در میرجاوه یک محموله ۱۳ تنی و یک محموله بیش از ۴ تن کشف و ضبط شده است. باغستانی ادامه داد: محموله‌هایی هم در نیشابور و کرمانشاه کشف شده که میزان آنها زیاد نبوده و کمتر از یک تن بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از زمانی که بحث میوه‌های ممنوعه خارجی سر و صدای زیادی  کرد، تعزیزات به جد پیگر این مساله است.

باغستانی با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات کشور به عنوان دستگاه کاشف عمل نمی‌کند و کشف میوه‌های ممنوعه خارجی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعزیرات و سایر دستگاه‌های مربوطه است، گفت: دستگاه‌‌های مذکور میوه‌ها را کشف و گزارش می‌کنند، سپس نماینده ما در محل حاضر می‌شود و به شکل قانونی آنها  را با رعایت تمام شرایط و مقررات امحا می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از میوه‌های توزیع شده در تهران هم چیزی امحا شده است؟ افزود: درباره امحای این میوه‌ها هنوز چیزی به ما گزارش نشده است.

باغستانی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر انتقال میوه‌های وارداتی غیرمجاز به شهرستان‌ها هم گفت: اطلاعاتی درباره این مساله ندارم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *