رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"زینب حسینی" بانوی ورزش سال 2016 افغانستان شد

23:14 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۵۵۰
سفارتخانه‌های فرانسه و آلمان طی برگزاری مراسمی در کابل، "زینب حسینی" ورزشکار افغانستانی را به عنوان بانوی ورزش سال ۲۰۱۶ برگزیدند.
به گزارش سرویس بین الملل در مراسم گرامیداشت از 8 مارس، روز همبستگی زنان جهان که مقامات دولتی و بین‌المللی نیز حضور داشتند،زینب حسینی ورزشکار افغانستانی در رشته ورزشی دومیدانی ماراتُن به عنوان بانوی ورزش سال افغانستان معرفی شد.
 
زینب حسینی از سنین نوجوانی با ورزش‌هایی چون تکواندو و بسکتبال وارد عرصه ورزش شده و بعد از سال 2015 در رشته دومیدانی ماراتُن با دیگر ورزشکاران داخلی و خارجی به رقابت پرداخته است.
 
سفارتخانه‌های فرانسه و آلمان با برگزاری این مراسم، جایزه بانوی منتخب را به وی داده و اعلام کردند که زنان افغانستانی توانایی پیشرفت در هر عرصه‌ای را دارند.
 
حسینی در رابطه با فعالیت‌های خود به خبرنگار جمهور گفت: از 12 سال پیش ورزش را آغاز کرده‌ام و در رشته‌های تکواندو، بسکتبال و بالاخره رشته ورزشی ماراتُن فعالیت داشته‌ و در رشته دومیدانی ماراتُن در مسابقات داخلی و بین‌المللی نیز حضور داشتم.
 
وی گفت: در مسابقه بین‌المللی فوق ماراتن کشور چین به شکل تیمی رقابت کردیم که 2 بانوی افغانستانی و 3 بانوی خارجی در یک تیم بودند و توانستیم در این رقابت به مدال دست یابیم.
 
همچنین مسابقات دومیدانی ماراتن و دومیدانی فوق ماراتن ولایت‌های کابل و بامیان از جمله دیگر رقابت‌هایی بوده که زینب حسینی توانسته در آن افتخار بیافریند.
 
وی در رابطه با هدف اساسی از پیشبرد ورزش مشکلی به مانند دومیدانی ماراتن گفت: در آغاز می‌دانستم که این ورزش بسیار سخت است و حتماً با مشکلاتی روبه رو خواهم شد، اما به دلیل اینکه به همگان نشان دهم که یک بانوی افغانستانی می‌تواند حتی به ورزش‌های سخت رو آورد و هم چنین در سطح جهان بانوان کم‌تری به این نوع ورزش می‌پردازند، خواستم که این ورزش را انتخاب کنم.
 
به گفته وی زنان افغانستانی باید در گام نخست به خودشان باور داشته باشند که توانایی پیشرفت در هر عرصه‌ای را دارند؛ پس با این باور می‌توانند با مشکلات موجود مبارزه کرده و به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند.
 
حسینی با گفتن اینکه سخت‌ترین مرحله، اولین مرحله است، گفت: برای برداشتن هر گونه مشکلی حتی خشونت علیه زن، باید اراده گذاشتن اولین قدم را داشته باشیم تا اینکه بعد از آن دیگران قدم بگذارند.
 
زینب حسینی در مسابقه دومیدانی فوق ماراتن بین‌المللی چین 250 کیلومتر، در مسابقه دومیدانی ماراتن بین‌المللی بامیان، 42 کیلومتر، در مسابقه دومیدانی ماراتن کابل 42 کیلومتر و در مسابقه دومیدانی فوق ماراتن کابل 100 کیلومتر را پیموده است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *