داعش قبل از رسیدن به مرزهای ایران نابود خواهد شد

7:31 - 29 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۹۴۴۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی زمینی در خصوص خطر داعش در منطقه و نزدیکی مرزهای ایران گفت: راهبرد ما این است که داعش قبل از رسیدن به مرزهای ایران نابود خواهد شد.
داعش قبل از رسیدن به مرزهای ایران نابود خواهد شدبه گزارش گروه سیاسی ، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان  در برنامه نگاه شبکه یک سیما با تبریک  روز ارتش و با برشماری عوامل موثر  در انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) با هدایت های حکیمانه خود کشتی انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی خاطر نشان کرد: بدنه متدین ارتش در زمان  شاه  از وضعیت حاکم  بسیار ناراحت بودند  و با انقلاب و حرکت  مردمی ارتش سران خودفروخته خود را رها و به عنوان بازوی مسلح انقلاب انجام وظیفه کرد .

پوردستان  با برشمردن سرفصل توطئه های  استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب تصریح کرد : استکبار سعی کرد توطئه  شعار انحلال ارتش را گسترش دهد و این توطئه  با تصمیم گیری امام خمینی مبنی بر  نامگذاری  29 فروردین به عنوان  روز ارتش خنثی شد .

وی گفت : همین نفراتی که الان می گویند  ما  موشک نمی خواهیم  در آن زمان می گفتند ما  ارتش نمی خواهیم .

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بالا آمدن همزمان  ارتش و سپاه در ابتدای انقلاب تاکید کرد : اگر نظام این توانمندی را در مقابل تهدیدات  دشمنان دارد  همگی حاصل این همدلی میان ارتش و سپاه است .

وی با بیان مطالبی در خصوص دسیسه های بنی صدر در زمان انقلاب در ارتش و سپاه اظهار داشت  بعد از عزل بنی صدر وحدت و همدلی میان ارتش و سپاه شکل گرفت و اولین عملیات مشترک  میان سپاه و ارتش رخ داد .

پوردستان گفت : یکسری از ارتش ها هستند که هر جنایتی را برای رسیدن  به هدفشان انجام می دهند اما زیرساخت اصلی  حرکت  ارتش و نیروهای مسلح ایران تدین و ولایتمداری است .

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد : نیروهای مسلح ایران مصداق فرمایش  حضرت علی (ع) هستند که فرمودند بصیرتشان  بر سلاحشان حکمرانی می کند .

امیر پوردستان  در پاسخ به سوالی مبنی بر  مهمترین   ماموریت  نیروی زمینی ارتش  گفت : مهمترین ماموریت الان مراقبت از مرزهاست و یگانهای نیروی زمینی در این زمینه بسیار شایسته عمل کرده اند .

وی افزود : در سالهای 79 تا 81 که اوج تردد منافقین  بود نیروهای زمینی  به خوبی توانستند  جلوی عوامل نفوذ را  بگیرند.

پوردستان گفت : اطلاعات گسترده سپاه ، ارتش و اطلاعات همگی یکجا جمع شد و عملیات مناسب  انجام  و تبادل اطلاعاتی صورت گرفت  و در حال حاضر مرزهای ایران یکی از مرزها در منطقه  می باشد .

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص خطر داعش در منطقه  و نزدیکی مرزهای ایران گفت : راهبرد ما این است که داعش قبل از رسیدن به مرزهای ایران  نابود خواهد شد.


وی افزود :در تحرکات سال گذشته  یک تیم از داعش در نزدیکی  مرزهای ایران توسط برادران اطلاعاتی رصد و به محض  نزدیک شدن به مرز ایران نابود شدند .

امیر پوردستان  با بیان اینکه  هر جا که ماموریت داده شود با اشتیاق  حاضر به انجام وظیفه هستیم  گفت : امروز با چهره ای جدید از تهدید  مواجه هستیم و ما برای مقابله با آمریکا خودمان را  آماده کرده ایم .

وی افزود : هدف آمریکاییها  از آمدن به منطقه، حمله به ایران بود اما چون مولفه های قدرت در ایران وجود داشت و در کنار آن  وجود رهبری و مردم در صحنه  دیده می شد  بعد از 13 سال ماندن در منطقه  دست از پا دراز تر منطقه را ترک کردند.

پوردستان تاکید کرد : داعش یک دشمن کوچک برای ماست و ما  دشمن اصلی خود را آمریکا می دانیم و ظرفیت های لازم  برای مقابله با آن را داریم .

وی در خصوص راهبرد جدید آمریکا در منطقه  تصریح کرد: داعش و النصره  راهبرد  جدید  دشمنان  در منطقه است  و ما برای مقابله با آنها راهبردهای مناسب را  اتخاذ کرده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با  اشاره به ماموریت های مستشاری در سوریه  گفت : این ماموریت ها متناسب با  خواست  دولت سوریه  انجام می شود وعمدتا ماموریت های هدایت ، راهبردی و آموزش است .

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: راهبردها و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره و مصالحه نیست.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در ادامه سخنان خود در برنامه "نگاه یک" با بیان اینکه رزمایش ها، نیروها را در شرایط آرمانی و آماده به کار نگه می دارد و آمادگی آنها را افزایش می دهد، افزود: در مجموعه نیروی زمینی سالانه حدود 400 آزمایش گردان، 1200 آزمایش گروهانی و سه هزار آزمایش دسته ای انجام می شود و اینها جدای از آزمایش تیراندازی های کالیبرهای سبک و سنگین است. 

وی گفت: در سال 95 با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح چهار رزمایش عمده انجام می دهیم که نخستین آن در خرداد در منطقه کویر نصرآباد اصفهان انجام می شود. 

پوردستان ادامه داد: امسال 17 رزمایش تخصصی از جمله جنگال (جنگ الکترونیک)، رزمایش مهندسی و رزمایش تیپ مخصوص، بهداشت و درمان و علاوه بر آن 5 رزمایش مقابله با بلایای طبیعی نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: در سیل اخیر منطقه خوزستان، 5 تیپ نیروی زمینی وارد کار شد و مجموعه بالگردی پایگاه مسجد سلیمان نیروی زمینی هم در اختیار نیروهای امدادی بود. 

پوردستان با تاکید بر اینکه نیروی زمینی یکی از آماده ترین نیروها برای مقابله با بحران های طبیعی  است، اضافه کرد: تلاش کردیم در همه حوزه ها مأموریت و رسالتمان را به شایستگی انجام دهیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این پرسش که چرا غربی ها به ویژه آمریکایی ها درباره رزمایش های موشکی ایران ابراز نگرانی می کنند گفت: آمریکایی ها زیاده گویی می کنند و رزمایش های موشکی ایران ارتباطی با قطعنامه 2231 ندارد. 

امیر پوردستان افزود: دکترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است و این به آن معنی است که ما آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود. 

وی با اشاره به اینکه عملیات پیش دستانه در دکترین و سیاست های نیروهای مسلح ما جایی ندارد، اضافه کرد: اگر ما ظرفیت ها و توان دفاعی خودمان را بالا می بریم به این علت نیست که بخواهیم به کشوری تجاوز یا تهاجم کنیم بلکه به این خاطر است که اگر کشوری خیال تجاوز داشته باشد و بخواهد ضربه اول را وارد کند مطمئن باشد که ضربه ما کوبنده تر و مهلک تر خواهد بود. 

پوردستان تاکید کرد: تقویت توان موشکی در ادامه و حمایت از این راهبرد است و قصد تعدی و تجاوز به هیچ کشوری را نداریم و سابقه تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نشان می دهد که ما تجاوزگر نبودیم. 

وی با بیان اینکه اگر مقتدر نباشیم استکبار جهانی کوتاه نمی آید گفت: سابقه تاریخی آمریکا نشان داده است که این کشور قابل اعتماد نیست و در هر برهه ای اگر امکان تجاوز برایشان بود آن را انجام دادند اما در جایی که قدرت دفاعی در مقابلشان بود نتوانستند این کار را انجام دهند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آنها در سال 2001 که وارد منطقه شدند مشخصاً برای حمله به جمهوری اسلامی ایران آمده بودند اما چون توان دفاعی ما به گونه ای بود که می توانستیم با آنها مقابله کنیم آنها مدتی را صبر کردند. 

پوردستان اضافه کرد: اگر توان دفاعی از ما گرفته شود قطعاً باید منتظر آماج حمله کشورهای استکباری و در رأس آن آمریکا باشیم. 

وی گفت: توان دفاعی برکات زیادی دارد از جمله اینکه به نیروهای مسلح ما اعتماد به نفس می دهد و امنیت روانی را برای مردم به وجود می آورد. 

پوردستان افزود: هنوز مهر برجام خشک نشده تهدید آمریکایی ها آغاز شده بود. 

وی با بیان اینکه بازدارندگی، برکت دیگر توان دفاعی ماست گفت: همان گونه که فرمانده معظم کل قوا فرمودند این مسئله با قوت و استحکام باید ادامه یابد. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروی مسلح قوی می تواند پشتوانه دیپلماسی باشد افزود: دیپلماسی بدون پشتوانه نظامی در این دنیا معنایی ندارد. 

پوردستان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مطابق با دکترین ما توان دفاعی را  افزایش می دهند اضافه کرد: از همه ظرفیت های موجود در دنیا برای افزایش توان دفاعی خود استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: این راهبردی است که فرمانده معظم کل قوا ترسیم فرمودند منهای خطوط قرمزی که معظم له مشخص کردند از جمله سلاح های هسته ای، شیمیایی و میکروبی.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره خرید تانک تی 90 و مخالفت آمریکایی ها در این باره هم گفت: مخالفت آمریکایی ها یاوه گویی است و توجهی به آن نداریم.

پوردستان افزود: با توجه به نیاز به این نوع تانک، خرید آن در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح هم برای نیروی زمینی ارتش و هم برای نیروی زمینی سپاه قرار گرفت ضمن اینکه با توجه به ظرفیت و توانی که در صنعت دفاعی کشور وجود دارد موضوع تانک "کرار" هم در دستور کار است و امیدواریم ماه آ‌ینده یا ماه پس از آن این تانک تولید داخل، رونمایی شود.

وی گفت: نیروهای زمینی متناسب با نیازهایشان هم از ظرفیت تانک کرار و هم تی 90 بهره خواهند برد. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه لازم است بخشی از نیازها را از خارج از کشور تأمین کنیم درباره مخالفت آمریکایی ها با خرید تانک تی 90 از روسیه افزود: روسیه قوی تر از آن است که به مخالفت آمریکایی ها توجه و دوست و هم پیمان قوی مانند جمهوری اسلامی ایران را از خود ناراحت کند. 

وی درباره تفاوت دستاوردهای نظامی ایران قبل از انقلاب و اکنون گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مستشاران نظامی خارجی که حدود 50 هزار نفر بودند از کشور اخراج شدند.

پوردستان افزود: اکنون ظرفیت دفاعی کشور به گونه ای است که می توانیم علاوه بر طراحی و تولید سلاح، مهمات را هم تولید کنیم و فاصله ایده تا تولید محصول بسیار کوتاه شده است. 

وی گفت: حدود 80 تا 90 درصد تجهیزات و مهمات نیروهای مسلح کشورمان بومی هستند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این پرسش که چرا در صنایع دیگر همانند صنایع دفاعی، خودکفایی لازم را نداریم گفت: نیروهای مسلح گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا هستند و متناسب با خواست ایشان حرکت می کنند و توفیقات در عرصه نظامی به جهت تبعیت محض از تدابیر فرماندهی معظم کل قواست. 

پوردستان افزود: به همه دولتمردان توصیه می کنم که اگر می خواهند توفیق داشته باشند و کارهایشان بر روال موفقیت پیش برود باید متناسب با خواست مقام معظم رهبری حرکت کنند. 

وی تاکید کرد: تبعیت محض از فرامین فرماندهی معظم کل قوا مسیر پیشرفت را به ما نشان خواهد داد. 

پوردستان درباره برنامه نیروی زمینی ارتش در تحقق شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اضافه کرد: پیش بینی هایی در مجموعه نیروی زمینی در این خصوص داشتیم از جمله اینکه در همه حوزه ها صرفه جویی کنیم و به فرهنگسازی در این زمینه توجه داشتیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که ارتش و به ویژه نیروی زمینی  به دولت چه کمکی می تواند کند؟گفت: حفظ و ارتقاء توان رزمی اصلی ترین هدف ارتش است اما بهترین کمکی که نیروهای مسلح به دولت می توانند کنند صرفه جویی در همه حوزه هاست. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: اصلی ترین مسیری که دشمن می تواند به ما ضربه بزند در حوزه اقتصاد است زیرا دشمن در جنگ سخت ناکام شد. 

پوردستان گفت: دشمن در سال 2001 می خواست حمله نظامی کند و 13 تا 14 سال ماند اما نتوانست بنابراین داعش را علم کرد و می خواست از این طریق ضربه بزند اما اکنون نشانه های استیصال و شکست آنها در داعش هم دیده می شود. 

وی افزود: بنابراین اصلی ترین حوزه هایی که دشمن می تواند کشور ما را تحت الشعاع قرار دهد در جنگ نیمه سخت یعنی حوزه اقتصاد است به همین علت همه باید دست به دست هم دهیم و از دولت حمایت و پشتیبانی کنیم تا از این خاکریز هم با موفقیت عبور کنیم. 

پوردستان درباره نحوه همکاری ارتش در برگزاری انتخابات هم با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های هوانیروز در اختیار انتخابات خواهد بود، گفت: در انتخابات گذشته بالغ بر 30 فروند بالگرد را در اختیار ستاد انتخابات کشور قرار دادیم تا صندوق های سیار را به مناطق صعب العبور ببرند.




ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
درود برامیرپوردستان
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
امنیت ایران را مدیون دلاوران مردان ایرانی هستیم . درود و زنده باد
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
زنده باد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *