ایده سازنده خودروهای لوکس برای بکارگیری پیشخدمت هولوگرافیک + تصاویر

2:20 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۲۷۳۸
بنتلی برای توسعهٔ خودرو‌های لوکس نسل آینده، از طرح‌های جاه‌طلبانهٔ خود پرده‌برداری کرده است. نگاه این شرکت این‌ بار بسیار فرا‌تر از زمان خود حرکت کرده و نمایی از پیشخدمت دیجیتالی هوشمند که به صورت هولوگرافیک در خودرو ظاهر می‌شود را نشان می‌دهد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، شاید این تصویر در حال حاضر با فتوشاپ تولید شده است اما از آنجایی که به صورت رسمی توسط بنتلی منتشر شده، می‌تواند پروژه‌ای باشد که در آینده در خودروهای این خودروساز شاهد آن خواهیم بود.

این سری تصاویر که‌ آیندهٔ تجملی نام دارد، کارِ تیم طراحی بنتلی است. این بخش توسط مدیر آلمانیِ‌ آن آقای استفان سیلاف (Stefan Sielaff) رهبری می‌شود. وی پیش از این در آئودی و فولکس واگن به طراحی فضای داخلی خودرو‌ها مشغول بود و یکی از باسابقه‌ترین کارمندان این مجموعه است.

وی حتی در مدت کوتاهی در قسمت طراحی‌های داخلی مرسدس بنز نیز فعالیت کرده است. سیلاف که از سال ۲۰۱۵ به بنتلی ملحق شده، تلاش بسیاری برای جهت‌دهی به آیندهٔ خودروهای لوکس و روشن شدن تقریبیِ مسیر این خودروساز انجام داده است.

بنتلی که عموما طراحی کلاسیک و سنت‌گرایی را در طرح‌ها و خودرو‌های خود لحاظ می‌کند، رابط کاربری هولوگرافیکی را که ظاهرا از فیلم‌های علمی - تخیلی به طراحی خودرو راه پیدا کرده، را پسندیده و تیمی را مسئول تحقیق و توسعهٔ این تکنولوژی کرده است.

با توجه به جزئیات عکس، تغییر حالاتِ نور‌پردازی و وجود حالتی شبیه به اسکرین سیور بر روی پنجره‌های کناری و رابط کاربری لمسیِ و پخش کننده موسیقی از دیگر تجهیزات کابین و انتظارات تیم طراحی به شمار می‌رود. بنتلی امیدوار است بتواند دستیار و پیشخدمت مجازی را تا ۲۰ سال آینده تجاری کند. البته با سال ۲۰۳۶ آنقدر‌ها فاصله نداریم و سرنشینان بنتلی به زودی نیازی به تایپ کردن نامه‌ها و انتخاب تنظیمات کابین با دست نخواهند داشت.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *