کاهش 12 درصدی جرائم و ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی

2:30 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۲۹۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خدادادی گفت: وقوع جرائم در سال 1394 نسبت به سال 1393 کاهش 12 درصدی داشته است که این آمار با مقایسه آمار میانگین کشوری که در حدود 15 درصد رشد داشته است قابل توجه بوده و از این حیث استان اردبیل در رتبه برتر کشوری قرار گرفته است.
«یوسف خدادادی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از کاهش 12 درصدی جرائم و ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی خبر داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل، با بیان اقدامات انجام گرفته در سال 1394 گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته برای اولین بار در استان اردبیل، وقوع جرائم در سال 1394 نسبت به سال 1393 کاهش 12 درصدی داشته است که این آمار با مقایسه آمار میانگین کشوری که در حدود 15 درصد رشد داشته است قابل توجه بوده و از این حیث استان اردبیل در رتبه برتر کشوری قرار گرفته است.
وی گفت: این آمار نشان دهنده این است که اولاً مردم ولایی استان اردبیل، این ظرفیت، استعداد و آمادگی را دارند تا در صورت برگزاری منظم برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و قضایی همسو با آنها حرکت کنند و از طرفی بیانگر این واقعیت است که مسئولین فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل در خصوص برگزاری چنین برنامه‌ها قصور کردند و مقصرند.
وی اظهار امیدواری کرد که با توسعه همکاری‌های گسترده بین ادارات و نهادها در سال 1395 و سال‌های بعد این خلاء رفع شود و تمامی مسئولین با جدیت برنامه‌های پیشگیرانه را دنبال و اجرا کنند.
خدادادی در خصوص سایر اقدامات انجام گرفته اظهار داشت: در بحث اراضی ملی و منابع طبیعی نیز در سال 1394 بیش از 1500 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش بیش از 218 میلیارد ریال از متصرفین خلع ید شده و به بیت المال اعاده گردیده است.
وی تأکید کرد: دستگاه قضایی استان اردبیل امسال نیز همچون سال‌های قبل در بحث منابع طبیعی و اراضی ملی و بیت المال مصمم به برخورد قاطع با متخلفین بوده و با تمام توان از حقوق بیت المال دفاع خواهد کرد.
این مسئول قضایی با اشاره به برنامه‌های پیشگیرانه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در سال 1395 گفت: برگزاری کارگاه‌های مهارت پیشگیری رشد مدار، راه اندازی و ارتقاء عملکرد سطح کیفی و کمی موسسات داوری، ارتقاء آگاهی‌های عمومی با استفاده از تبلیغات محیطی، پیگیری اجرای برنامه عمل پیشگیری از خشونت، پیگیری اجرای شیوه نامه یا دستور العمل اداره مراکز مشاوره خانواده در استان اردبیل و ... به عنوان بخشی از برنامه‌های سال جاری است.
انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *