انتقاد پدر طب سنتی ایران از انحلال معاونت طب سنتی

1:25 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۰۰۰
پدر طب سنتی ایران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل انحلال معاونت طب سنتی و تبدیل آن به اداره کل طب سنتی انتقاد کرد.
به گزارش گروه جامعه ، حسین خیر اندیش  گفت: طب سنتی در ایران دارای سابقه 7 هزار ساله است وطی سال‌های 1600 تا 1914 از سوی سایر کشورها برای براندازی طب سنتی در ایران تلاش شده است.
 
وی افزود: سال 1914 تا 2014 طب سنتی در ایران، در تعطیلی رسمی قرار داشت تا اینکه در سه سال گذشته براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت طب سنتی دایر شد.  در طول سال‌های مختلف حرکت هایی از سوی مردم برای احیای طب سنتی در ایران (به صورت دایر کردن عطاری ها) صورت گرفته است.
 
خیر اندیش گفت: در طول سال‌های مختلف حرکت هایی از سوی مردم برای احیای طب سنتی در ایران (به صورت دایر کردن عطاری ها) صورت گرفته است.
 
وی افزود: بالاخره پس از تلاش های زیاد سند توسعه طب سنتی آماده شد و معاونتی تحت عنوان طب سنتی ایران در وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کرد.

خیر اندیش به وظایف این معاونت اشاره کرد و گفت: وظیفه این معاونت، توسعه طب سنتی در مدارس، حوزه علمیه و صدا و سیما بود تا زمینه فرهنگی پدید آید و دانشگاه هایی برای آموزش طب سنتی تاسیس شود و پزشکان و افراد مختلف آموزش داده شوند و البته طب سنتی هم سنگ طب جدید در کشور فعالیت داشته باشد.
 
همه دنیا اعم از چین، هندوستان و اروپا برای رفع مشکلات درمانی از طب سنتی استفاده می کنند.

وی افزود: در شرایطی که همه دنیا اعم از چین، هندوستان و اروپا برای رفع مشکلات درمانی از طب سنتی استفاده می کنند و حتی تمهیدات حقوقی و مالی برای این رشته و دانشجویان آن فراهم کرده اند متاسفانه در دو هفته گذشته معاونت طب سنتی ایران منحل و به اداره کل طب سنتی تبدیل شده است.
 
خیر اندیش انتقاد خود را در راستای انحلال معاونت طب سنتی ایران بیان کرد و گفت: چرا در ایران که مکتب درمانی برتر جهانی در طب سنتی را دارد و توان بالای درمانی را نیز داراست، معاونت طب سنتی باید منحل شود.  
 
وی افزود: چرا طب سنتی ایران که به طب چینی برتری دارد نباید طرحی مستقل داشته باشد، در حالی که باید یک نهاد مستقل باشد و راهبرد و وظایف خود را از مجلس بگیرد.
 
خیراندیش همچنین اظهار داشت: تاکنون 5 تا 10 درصد از طب سنتی بیشتر کشف نشده و باید برای بالفعل کردن استعداد ها در کشور پافشاری شود.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *