صلح و سازش در پرونده نزاع خونین دو طایفه / دو کشته و 30 مجروح در منطقه دب حردان

8:51 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۰۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
زبیدی نیا گفت: پرونده نزاع دو طایفه در منطقه دب حردان از توابع استان خوزستان که منجر به کشته شدن دو نفر و مجروح کردن 30 نفر شده بود پس از 4 سال با صلح و سازش مختومه شد.
عباس زبیدی نیا در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهارکرد: پرونده نزاع دو طایفه در منطقه دب حردان از توابع استان خوزستان که منجر به کشته شدن دو نفر و مجروح کردن 30 نفر شده بود پس از 4 سال با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خوزستان افزود:  در سال 1390 دو طایفه ساکن در منطقه دب حردان از توابع شهرستان اهواز به دلیل اختلاف بر سر زمین کشاورزی منجر به نزاع دسته جمعی و درگیری لفظی و فیزیکی شدند که نتیجه این اختلافات و درگیریها موجب کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 30 نفر از دو طرف بوده است.

وی افزود: در مدت 4 سال که این اختلاف رخ داد با تلاش و پیگیری رئیس و اعضای شعبه 284 ویژه قصاص شورای حل اختلاف مجتمع شماره 4 اهواز ،ریش سفیدان و بزرگان طوایف تمام تلاش خود را برای صلح و سازش بین این دو طایفه بکار گرفته بودند که در نتیجه منجر به صلح و سازش شد و بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه ، رضایت کامل خود را از یکدیگر اعلام و صلح و آشتی کردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان وجود شورای حل اختلاف و همکاری معتمدان و ریش سفیدان را از عوامل مهم در برقراری صلح و سازش و مختومه شدن پرونده های اختلاف در این استان عنوان کرد و گفت:ایجاد امنیت و پرهیز از اختلاف در میان طوایف تاثیر بسزایی در توسعه، عمران و آبادانی منطقه دارد و معتمدان و ریش سفیدان طوایف و قبایل باید در این زمینه بیش از دیگران تلاش کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *