قطع سهمیه سوخت در پی نقص بیمه شخص ثالث خودرو

10:38 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۱۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
با توجه به مصوبه قانونی اگر پرونده بیمه شخص ثالث خودروهای دیزلی دارای نقص باشد، از اول خرداد ماه سهیمه سوخت برای آن‌ها در نظر گرفته نخواهد شد و در یکماهه اردیبهشت ماه فرصت برای رفع نواقص وجود دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، در هفته جاری خبری از سوی مسئولان راهداری کشور مبنی بر عدم شارژ سهیمه کارت‌های سوخت خودروهایی که نقص در پرونده بیمه شخص ثالث دارند منتشر شد که در این اخبار آمده بود از اول خرداد‌ماه چنین وسایل نقلیه‌ای سهیمه سوخت به آ‌ن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

در این خبر از معیار مصرف خودروهای گازسوز سخن به میان آمده بود که در معیارهای جدید در 100 کیلومتر خودروهای کلاس مسافری بالای 40 نفر بازنگری شد و زیر 5 سال ساخت 41 لیتر، 6 تا 10 سال، 45 لیتر و بالای 11 سال 49 لیتر در نظر گرفته شد.

همچنین در خصوص اتوبوس‌ها با ویژگی‌های خاص که مصرف بالاتر دارند مانند اتوبوس‌های سه محور و دو طبقه به میزان 25 درصد به پیمایش درج شده، اضافه می‌شود.

در رابطه با شارژ سهیمه سوخت خودروها با نقص در پرونده بیمه سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: خودروهای دیزلی که پروند بیمه شخص ثالث آن‌ها دارای نواقصی باشد از ابتدای خردادماه سهمیه سوخت برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

داوود عربعلی در گفتگو با میزان، اظهار کرد: از اول اردیبهشت‌ماه خودروهای دیزلی با مراجعه به جایگاه سوخت و استفاده از کارت سوخت خودرو خود در صورتی که  نقصی در پرونده بیمه وسیله نقلیه وجود داشته باشد، پیغام "هشدار بیمه ثالث" رویت خواهد شد.

وی ادامه داد: چنین افرادی باید در اولین فرصت برای رفع ایرادات و نواقص پرونده بیمه خود به دفاتر بیمه یا پلیس 10+ مراجعه کنند که در صورت عدم رفع ایرادات پروند بیمه سهیمه آن‌ها از اول خردادماه قع خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در اول خردادماه اگر نقص پرونده بیمه شخص ثالث خودروهای دیزلی رفع نشده باشد، دستگاه‌های نازل با ارائه کارت سوخت پیغام "خطای بیمه" ظاهر خواهد شد و تا زمان رفع نواقص پرونده بیمه سهمیه سوخت برای آن‌ها لحاظ نخواهد شد.

این موضوع در حالی اجرایی خواهد شد که دارای مصوبه قانونی است که اگر شخصی بخواهد از طریق کارت سوخت جایگاه، سوخت‌گیری انجام دهد باید هزینه و مالیات بیشتری برای دریافت گازوئیل پرداخت کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *