عرضه عجیب‌ترین نوآوری‌ها در ژنو + تصاویر

18:03 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۲۴۰
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
در چهل و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ژنو ۷۵۰ شرکت‌ از ۴۸ کشور جهان حضور یافتند و فناوری‌های جالبی از جمله کفش که کودکان گمشده را به والدینشان می‌رساند و یک مبل قابل تغییر شکل در میان آثار ارائه شده در آن وجود داشتند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، لی آئه‌یون، مخترع کره جنوبی یک جفت کفش بچه‌گانه در این نمایشگاه ارائه کرد که از کد QR چاپی بر روی بند آن برخوردار است. این کد حاوی اطلاعاتی در مورد چگونگی برقراری ارتباط با والدین کودک است. کد QR با استفاده از تلفن هوشمند قابل خوانش است. این روش ساده و ارزان برای اطمینان از برخورداری کودک از اطلاعات درست برای پلیس در زمان گم شدن وی است.

مخترع ایتالیایی مائورو کاواگنا یک نسخه جالب از مبل را طراحی کرده که «تمایل» (Desire) نام دارد و با قابلیت تغییر شکل به کاربران مبتلا به کمر درد راحتی بیشتری ارائه می‌کند.

«خارگیل» یا دوریان یک میوه تند است که در کشورهای آسیایی مانند تایوان، مالزی، فیلیپین و سنگاپور محبوبِیت دارد. تیمی از مخترعان تایوانی یک حسگر مایکروویو ساخته‌اند که می‌تواند رسیده و قابل خوردن بودن این میوه را بررسی کند. این آزمایش رسیدگی می‌تواند بدون باز کردن میوه و‌‌ رها کردن بوی نامطلوب آن انجام شود. این اختراع می‌تواند به تولیدکنندگان بویژه در زمان کنترل کیفیت کمک کند.

مخترع آلمانی آنتون اشتوئر یک خط از برس‌های تمیزکننده بدون مو تولید کرده که ضدباکتری بوده و می‌تواند برای بسیاری از لوازم آشپزخانه از جمله ماهیتابه، لیوان، بشقاب و قاشق و چنگال استفاده شود.

هر ساله نزدیک به ۶۰ هزار نفر در این نمایشگاه فناورانه شرکت می‌کنند که در آن برخی اختراعات قراردادهای میلیونی ثبت اختراع دریافت می‌کنند.

در سال ۲۰۱۵، چهل و سومین نمایشگاه اختراعات ژنو به شرکت بین‌الملی Vitargent در هنگ‌کنگ برای ساخت یک سیستم آزمایشگاهی شناسایی مواد سمی بدون نیاز به حیوانات آزمایشگاهی جایزه اعطا کرد.

کفش دارای کد QR برای جلوگیری از گم شدن کودکان
کفش دارای کد QR برای جلوگیری از گم شدن کودکان
مبل Desire
مبل Desire
حسگر مایکروویو دوریان
حسگر مایکروویو دوریان

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *